Hoci Tom Hardy odviedol rekordný výkon stelesnením bratov Krayovcov, po triezvej úvahe mi nezostáva než konštatovať, že to Emily Browning v úlohe krehkej krásky preniesla dej od suverénneho začiatku po záver, ktorý ma paralyzoval svojou brutalitou. Psychologický rámec tohto filmu presiahol melancholickosť Krstného otca (1974) i tragédiu Zjazvenej tváre (1983).
Zatiaľ čo šialenstvo Ronnieho Kraya je čisto medicínskou záležitosťou,

v úlohe Jamesa Delayneho v seriáli Taboo nadobúda hlbší, démonický rozmer.
Roky som k seriálom býval skeptický. Videl som v nich odraz románov, pre ktoré vzhľadom na dynamiku dnešnej doby nezostáva dosť času. Čo ju podľa mňa vystihuje, je poviedka, respektíve film.
Ako začínajúci prozaik som pochopil nutnosť vycibriť svoj zmysel pre funkčnosť deja štúdiom realistických filmov. Seriály som automaticky odsúval bokom. Až na odporúčanie dobrého priateľa som siahol po seriáli o vzostupe jednej mafiánskej rodiny. Jeho názov, Peaky Blinders, je odvodený od baretiek, do ktorých šiltov sú všité žiletky, ktoré v zápase zblízka môžu narobiť riadnu šarapatu. Tom Hardy sa v ňom objavil až v druhej sérii, už prvou scénou sa však zaradil medzi jeho hlavných protagonistov.

Späť k šialenstvu Jamesa Delayneho v seriáli Taboo, ktorým okorenil svoju vášeň pre vnučku legendárneho Charlieho Chaplina, Oonu Chaplin.

A na záver: