V programe sú zaradené tri prezidentom vrátené návrhy zákonov. To sme všetci vedeli už pre nedeľou, okrem toho ani jeden neponáhľa; riadna schôdza bude v máji, termíny účinnosti zákonov sú buď 1. júla 2013 alebo 1. januára 2014, pri jednom bol síce termín účinnosti 1. máj, ale prezident navrhuje v pripomienke 1. júl, čiže opäť žiaden problém prerokovať v máji na riadnej schôdzi, ako vždy.
Ibaže. Ibaže by bolo treba rýchlo zvolať schôdzu, aby potom vláda rýchlo ešte zasadla a rýchlo bolo na utorňajšie rokovanie parlamentu zaradené skrátené legislatívne konanie.
Už informácie z piatka hovorili, že vláda chce v stredu schválený návrh novely zákona o organizácii ústavného súdu a konaní pred ním, ktorým sa rozhodla „vyriešiť" kauzu Čentéš, schváliť v skrátenom konaní. Takže, zdá sa, šuškalo sa z dobre informovaných zdrojov.
Spôsob, akým vláda navrhla „vyriešiť" kauzu Čentéš je kontroverzný do budúcnosti, pretože vytvára priestor pre zneužívanie námietok zaujatosti. Riešenie do budúcnosti však môže byť predmetom legitímnej diskusie odborníkov. Neprijateľné ale je, aby sa zákonom vstúpilo do už prebiehajúceho konania pred ústavným súdom takýmto spôsobom. Vláda to navrhla, a ak sa informácie potvrdia, vláda schváli k návrhu zákona aj skrátené legislatívne konanie a poslanci Smeru ho v utorok zaradia na rokovanie parlamentu, bude to dôkaz o snahe vlády a strany SMER politicky vstúpiť do konania pred ústavným súdom v prípade JUDr. Čentéša.
A to bude len ďalší dôkaz, že od začiatku nejde o nič iné len o mocensko-politické ovládnutie prokuratúry.
Zostáva veriť, že tieto informácie sú len šumy, a v utorok budeme rokovať len o návrhoch zákonov vrátených prezidentom.