Facebook – strážca morálky

O morálke, faktúrach a plyšovej spermii.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu
(zdroj: www.Kompot.sk)

Veľké korporácie majú okrem veľkých ziskov (aj keď ani to neplatí univerzálne) aj veľké zodpovednosti. Okrem orlieho zraku úradov ich sledujú aj milióny párov ešte orlejších zrakov z radov bežných ľudí. Bežní ľudia sú dotieraví, vytiahnu každú, aj drobnú chybičku. V informačnom veku sa potom takáto chybička rozmazáva a v prípade zložitejších chybičiek a právnych systémov angolosaského sveta môže prerásť až do súdneho sporu. Ten je opäť prudko medializovaný a na jeho konci môže svietiť mastná pokuta. Preto vo väčšine veľkých spoločností pracujú celé oddiely paladínov – strážcov pravidiel a morálky. Pravidlá používania sociálnej siete Facebook rastú priamo úmerne počtu jeho používteľov. Facebook je už natoľko veľký a natoľko návykový, že svoje pravidlá môže zakončiť vetou znamenajúcou zhruba: „Nepáči sa ti? Choď preč!“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prísnej kontrole nepodliehajú len užívatelia, stránky, či skupiny (aj keď v týchto prípadoch je promtnosť zásahu administrátorov často nedostatočná, viď problémy s rasistickými skupinami nedávno na Slovensku), ale aj reklamy. Každú reklamu musí schváliť Veľký Brat, ktorý skontroluje, či náhodou neporušuje pravidlá všemocného a všeobjímajúceho Kódexu. A tak sa nám stalo, že Veľký Brat zakázal reklamu na plyšovú spermiu, ktorá vraj ohrozuje morálku užívateľov siete vo veku od 15 – 18 rokov. Samozrejme vieme, že mnohí žiaci základných škôl sú naozaj nepozorní, v záplave iných povinností im unikne podstata splodenia dieťaťa a zrejme stále „vedia“, že ich mladších súrodecov nosí bocian (napr. známy Kristián). V takomto prípade si však myslím, že nezastupiteľne zastávame úlohu vzdelávacieho systému a poodhaľujeme skryté zákutia výhod života v plnoletom veku. Nevadí, s nekompromisným verdiktom Veľkého Brata sme sa vysporiadali a reklamu na plyšovú spermiu púšťame len užívateľom starším ako 18 rokov, lebo „keď sa nám nepáči, môžeme ísť inde“.

SkryťVypnúť reklamu

Na tomto mieste nám však zostáva otázka, kedy morálný a všeobjímajúci Facebook začne svojim inzerentom vystavovať faktúry za reklamu, ktoré budú spĺňať aspoň základné účtovné štandardy vyspelého sveta. Za 2 roky obchodného vzťahu sme nedostali ešte ani jednu. Keď to zvláda Google, PayPal, či iTunes, môže to zvládnuť aj Facebook. Možno keď bude mať 18.

Adam Znášik

Adam Znášik

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Píšem občas, keď mám o čom.https://www.instagram.com/adamhadam/ Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoM&M'sTrawellF&E'sSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu