AXP na tom nemôže byť zle
American Express sa pod tlakom krízy zmenila na bank holding company, aby tak v prípade nutnosti mala prístup k bailoutovým peniazom. Nechcite po mne, aby som napísal tú vetu v spisovnej slovenčine. Že to bol všeobecne zlý krok, je len ďalší dôkaz lobotomizácie príliš bohatých ľudí s rozhodovacími právomocami. Ale aj toto zlé je na niečo dobré. AXP totiž pripravuje novú reklamnú kampaň, ktorej hlavnou hviezdou bude Gwyneth Paltrow. Suma na prenájom americkej herečky nie je známa. Podľa priateľov vzala ponuku preto, že taká obrovská kopa peňazí sa nedala odmietnuť. Americký minister financií má momentálne hlavu v smútku, lebo nevie, ktoré zlé pohľadávky sú natoľko zlé, aby ich kúpil. Keď sa AXP (neskôr VISA) dostane na kolená, čo nemusí byť ďaleko, môže nejaké tie doláre nebadane presunúť na účty výrobcov a tvorcov tejto kampane, ktorá má podľa všetkého presvedčiť ľudí, že American Express sa nemôže vôbec nič stať.