Až po to „mäsko, zeleninku, atď.“ sa reforma školstva uberá rovnakou cestou.
Pokúšame sa navariť polievku zo sekery. Len tých ingrediencií niet. Potreba šetriť (mnohokrát opakovaná lož, ktorá má jediné racionálne jadro – peňazí je popri iných prioritách akosi primálo) sa podsúva verejnosti s takou presvedčivosťou, že jej napokon uverila.
Proces tzv. skvalitňovania vzdelávania má jediný algoritmus:
redukcia, redukcia, redukcia
škôl, počtu učiteľov, ostatných nákladov. Všeobecne sa tomu hovorí reforma školstva. Už menej (ba skoro vôbec) sa spomína potreba skvalitňovania manažmentov na všetkých úrovniach tzv. riadenia školstva, redukcia bujnej administratívy (myslím tým personál, aj zbytočné „papierovanie“), alebo zbytočných inštitúcií atď.
Mimochodom, veľa problémov je priamo uvedených v správe ministerstva školstva z jari 2013.
Predpokladám, že na priamo pomenované problémy by sa našli lieky napríklad aj vo verejne diskusii (podľa informácie ministerstva o verejnej diskusii ich bolo 131), ktorá k správe prebehla.
Nuž kuchári už boli traja.
Aj sekera by sa našla.
Len tých ingrediencií keby bolo...
Čo tak "posnoriť" v komore?