Je však dôležité, ako sa na veci pozeráme. Z akého uhla. Kto. Okuliare, či iná pomôcka tiež nie sú zanedbateľné.
Pokiaľ využijeme len celé jednotky, je možných až 360 uhlov pohľadov...!
Wau. To je sila. Skoro ako ten deodorant.
A to sme zatiaľ len pri vodorovnom uhle pohľadu. Akákoľvek zmena našej pozície mení aj uhol pohľadu.
To znamená, že sa dostávame k hodnote 360*p (pričom p = počet možných pozícií).
Kto sa díva.
Pre zjednodušenie som sa rozhodol pre obmedzenú skupinu divákov – dlhého, širokého a bystrozrakého. Teda 3 (slovom traja) pozorovatelia. Je zrejmé, že bystrozraký má pre úlohu mimoriadne vlohy. Hoci...? Výsledkom je teda hodnota 360*p*3.
Optické pomôcky.
Opäť pre zjednodušenie budeme uvažovať s tromi najbežnejšími:
ružové okuliare
čierne okuliare
drobnohľad
Nebudem napínať trpezlivosť čitateľa. Veď teraz ozaj nejde o to ako, ale koľko. Hoci aj o tých inštrumentoch by sa dalo kadečo popísať.
Ale netreba. Sme predsa národ rozhľadený.
Výsledkom je teda 360*p*3*3 možných pohľadov na vec.
A ešte sme nenačreli do typológie pohľadov takpovediac bezo zbytku:
čo taký pohľad typu „ako hrom do duba“
pohľad, z ktorého sršia hromy-blesky
zasnený pohľad
rozšafný pohľad horných desaťtisíc
zúfalý pohľad dolných státisícov
pohľad cez výkladnú skriňu preflámovaného včerajška
pohľad do peňaženky po preflámovanom včerajšku
Národné pohľady
...
To by už by bolo číslo.
Ani parlament (pardón NR SR) nemôže počtom poslancov obsiahnuť celé spektrum možných uhlov pohľadov.
A toľko potrebných asistentov náš ľud zaplatiť nedokáže.
Čo zostáva?
Túžobný pohľad do krajších zajtrajškov? Ale ten sme tu už mali.
Skúsme vlastný pohľad a jeho vyhodnotenie zdravým rozumom...