Za pár...

Školáci a študenti neskrývajú radosť z blížiacich sa voľných dní a viac, ako záverečné nasadenie ich zaujímajú prázdninové brigády (najlepšie niekde pri rodičoch v bohatom zahraničí, apatickí učitelia odpočítavajú posledné dni školského roka a unavene plnia posledné pokyny nadriadených, manažmenty škôl v pozíciách administrátorov kontrolujú a uvádzajú príslušné formuláre do vyšším stupňom riadenia požadovanej formy a minister školstva sa vyjadruje k výsledkom monitoringu deviatakov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Všetko, zodpovedajúce času a priestoru.

Minister pomenúva fakty:

Málo podnetné prostredie generuje slabých žiakov s mizernými výsledkami,

výsledky žiakov zo sociálne slabých regiónov zodpovedajú stupňu rezignácie väčšiny obyvateľov (teda aj žiakov) týchto regiónov na možnosti uplatnenia a slušnú budúcnosť.

Ale školy, v ktorých je kvalitné pracovné prostredie, možná výmena skúseností a názorov, školy s osvieteným manažmentom, tie dosiahli dobré výsledky bez ohľadu na miesto či mesto svojho pôsobenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výborne.

Mám dobrú, ale aj zlú skúsenosť s pracovnou klímou.

Nedávno ma však zaujalo rozprávanie starších kolegov (teraz už dôchodcov), ktorí mali to šťastie, že po „racionalizačnom“ odchode z jednej školy sa dostali na inú. Práve takú – s tou úžasnou pozitívnou atmosférou. Takú, kde si manažment určil za úlohu vzdelávať a nie betónovať svoje pozície. Takú, do ktorej chodili pracovať radi, optimisticky naladení a s cieľom odovzdať žiakom maximum svojich bohatých vedomostí a skúseností. Kde výška platu bola síce dôležitá, ale nie najdôležitejšia. Kde sa pracovalo s plným nasadením bez ohľadu na to, či do konca školského roka zostávalo 300, alebo 15 dní.

SkryťVypnúť reklamu

Otázne je, do akej miery sa ministerstvo školstva a zriaďovatelia angažujú v záujme vytvárania takejto pozitívnej klímy v školách? Do akej miery eliminujú smiešne (ale často s vážnymi následkami) „politikárčenie“ už na tejto úrovni spoločenských rebríčkov?

Stane sa konštatovanie ministra východiskom pre kreovanie fungujúceho školstva? Alebo zostane len v rovine komentára k strohej štatistike?

Nerád, ale som skeptik.

Mám skúsenosť, že práve zriaďovatelia majú pramálo skutočného záujmu na pozitívnej pracovnej klíme na školách v ich kompetencii.

Mám obavu, že v takom prípade nepomôže ani zázračný liek pod menom „duálne vzdelávanie“!

Albert Klein

Albert Klein

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  0x

... učiteľ, praktik, človek, ktorý je presvedčený, že kvalita vzdelávania je priamo úmerná profesionalite tých, ktorí ho riadia ... Zoznam autorových rubrík:  školstvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Marian Nanias

Marian Nanias

278 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

152 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu