„To bol čo za telefonát? Veď si nič nepovedala. Kto volal?“, pýta sa kolega. „Robot“, odpovedám mu, ešte stále prekvapená. „A čo chcel?“, zisťuje kolega. „Požiadal ma, aby som vyjadrila svoju spokojnosť alebo nespokojnosť s telefonátom na zákaznícku linku, na ktorú som pred dvadsiatimi minútami volala“. „A ako, vyjadrila si sa?“ Hej, stlačila som tlačítko, veď keď tak slušne požiadal, tak nebol dôvod nesplniť mu to", hovorím mu. "A nič iné nechcel? Napríklad aby si si objednala nejaký tovar alebo prišla na prezentáciu hrncov? "Nie", odpovedám mu. "Hm, slušný robot, asi ešte nestihol odkukať tú našu typickú ľudskú vlezlosť. Dúfam, že ich je takých viac", kolega sa zamyslí. "Len dokedy im to vydrží...", dodávam skepticky... a mrknem na teplomer za oknom... 34 stupňov Celzia v tieni. :-))
Telefonát
Zvoní telefón. Zdvihnem a poviem: „Prosím“. „Dobrý deň“, ozve sa na druhom konci. Otvorím ústa, že mu odzdravím, no hlas v telefóne ma predbieha a plynule pokračuje: „Dovoľujeme si osloviť vás a požiadať, aby ste zhodnotili kvalitu vášho predchádzajúceho hovoru na zákazníckej linke spoločnosti xy. Hlasovať môžete v rozpätí od jedna do päť, pričom jednotka je výrazná spokojnosť a päťka výrazná nespokojnosť. Prekvapená nezvyčajným telefonujúcim...:-)), poslúcham ho a hneď aj stláčam jednu z číslic na displeji telefónu. Hlas mi úctivo poďakuje a pozdraví sa. Skladám telefón.