Nezabudni sa umývať, Naomi!

(Dnes mi nesedí žiadny nadpis. Článok sa môže volať aj: O čom hovoríme, keď hovoríme o... Dnes: Peťke. Reč reklamy by bolo asi prisilné. Klamstvá kozmetického priemyslu? Odradzuje, stokrát omletá téma. Sú ženy chudobné? Na toto všetko dnes nedám odpoveď, ale skúste si prečítať.)Videli ste film Čo ženy chcú? Chlapík, ktorý vie čítať myšlienky, okrem toho, že empatiou zachráni ľudský život, vymyslí reklamu na ženské tenisky. Vie skrátka, čo ženy chcú, byť slobodné a neobťažované. Tuším. Opakujem, vymyslí reklamu, nie tenisky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu
(zdroj: mb)

Už dlho mám neodbytný pocit, že reklama na kozmetiku klame. 5ka to nechcela počúvať, povedala, že to predsa vie a je jej to jedno. Ty sa nezabudni umývať, varovala ma. A tak znova o mesiac si pôjde dať dopichať tvár kozmetičkinými ihlami. Mne to nie je jedno vždy, keď mám priškrtený rozpočet. Priškrtený kvôli knihám, cestovaniu, handrám a... kozmetike. Ženy sú chudobné, tvrdí Naomi Wolf vo svojej knihe Mýtus krásy. Napísané v minulom storočí, 1991. Hľadá paralely medzi kozmetikou a náboženstvom. Kozmetické výrobky sú podľa nej len predražené „posvätné oleje“. Vyberám z kapitoly Štruktúra nového náboženstva:

Pre pár desaťročiami stavili kozmetické firmy na „jazyk vedy“, ako kedysi cirkev na latinčinu: Hygraskopické prvky a prírodné ceramidy, phytolyastil a phytophyline, SEI komplex a biologicky aktívne tkanivové peptidy LMP. Syntropická zmes jedinečnej Bio-DermiaTM. Tropokolagén a hyalurónová kyselina. Niozómy a mikrozómy . (S. 124)

Podľa nového scenára na nechránenú ženskú obeť útočia skryté nebezpečenstvá: Ochrana pred dráždivými látkami v ovzduší. Ochranný krém. Neviditeľná bariéra. Protectinol, účinný komplex ochranných ingrediencií. Postavte sa proti stresu a vypätiu zo životného štýlu dneška. Posilní prirodzenú obranyschopnosť. Práve včas. Objavte svoju najlepšiu ochranu. Bunky sa hromadne odlupujú a zanechávajú zraniteľný priestor. Chráňte ju pred poškodením ďalšieho dňa. Zmiernite roky negatívnych vplyvov. Nevyhnutná bariéra jej pomáha chrániť sa. (S. 129)

Ženy sú hladné. Dve najčastejšie sa opakujúce slová, bez ktorých sa zaobíde len málo reklamných inzerátov, sú „revitalizácia“ a „výživa“. Upozorňujú na zakázanú hojnosť alebo sladkosť, med svätej Zeme, Máriino materské mlieko. Milk ‘n Honey, Milk Plus 6, Re-Nutriv, Wheat Germ ‘n Honey, Calorie Mascara, Skin Food, Creme, Mousse. Žena kŕmi svoju pleť dobrotami, ktoré sama nemôže vložiť do úst bez pocitu viny alebo konfliktu. Najnovšie ingrediencie pleťových krémov by sme si ľahko mohli pomýliť s menu v noblesnej reštaurácii. Najintenzívnejšiu výživu sľubujú nočné krémy, lebo vaša pleť v noci absorbuje viac výživy . Noc je ten správny čas pre výživu pleti. “Výživa pleti“ je však vedecky nemožná, pretože cez stratum corneum nič neprenikne. (Str.133)

Neha a milenec: Krémy upokojujú, utišujú, utešujú. Ponúkajú „útechu“ pre „citlivú“ a „podráždenú“ pleť. Krémy sa vtierajú „jemne ako hodváb“ . Viac starostlivosti. Čistej starostlivosti. Krémy, ktoré sa o vás kompletne postarajú. Potrebujete jemnú starostlivosť na celom tele. Je to najkomplexnejší telesný orgán. Luxusné krémy zaručia „maximálnu penetráciu“ a „priamu reakciu na vaše potreby“. Niekedy potrebujete trochu jemnosti, niekedy jej potrebujete veľa . (S. 134)

A niekedy ženy zachvátia iné nálady. Potrebujeme „špeciálnu kontrolu nad problémovou pleťou“, ako keby bola problémovým dieťaťom. To posledné, čo problémová pleť potrebuje, je maznanie. Olupujte. Hydratujte. Robte to čo najagresívnejšie . Žena si môže kúpiť „ korektívny a preventívny “zásah. (S.135)

"Je skutočne prehnané pristupovať k týmto podvodom vážne? Nie je vzťah žien k posvätným olejom napokon naozaj taký triviálny a pátos našej viery taký neškodný, dokonca roztomilý, ako sa to prezentuje vo verejnom diskurze? Ženy sú chudobné," tvrdí Naomi Wolf.

Ako vravím, kniha z minulého storočia...Naomi Wolf: Mýtus krásy, slovenské vydanie Aspekt 2000.

PS: Malý odkaz pre MeeRoo: Keď bude mať mať vaša firma znova akciu na kozmetiku, tak ma nevyraď zo svojho zoznamu, prosím, Vianoce sú Vianoce...

Martina Balogová

Martina Balogová

Bloger 
  • Počet článkov:  105
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sandwich maker. Na nejaký čas býva v Dánsku. Poštovú schránku s nápisom martina.balog má zavesenú na gmail.com. Zoznam autorových rubrík:  Ľudské, tak akurátneDánskoKrížom-krážom, kde som domaNerozumiemKeď mlčanie nepomáhaMalilinkostiSvätuškárenieSúkromnéiba na mojom bloguTajný šuflík úplne naspodu

Prémioví blogeri

Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

316 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

105 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu