Po prvom spustení treba nakonfigurovať účet, ktorý budete v aplikácii používať.

Na úspešnú prácu je potrebná aj výnimka v bráne firewall, aby program mohol komunikovať so zriaďovacím serverom a synchronizovať pracovné priestory.

Keď sú splnené všetky požiadavky na správnu funkčnosť, tak môžete začať tímovo pracovať. V okne Hlavný panel Office Groove môžete vytvárať a spravovať pracovné priestory a kontakty. Vidíte aj stavy jednotlivých položiek - aktívny, neprečítaný, prečítaný, on-line a off-line. Jednotlivé kontakty v priestore môžu mať rôzne práva - správca, hosť a účastník . V tomto okne sú k dispozícii aj príkazy na prácu s komunikáciou a samozrejme konfiguráciou aplikácie.

Samotný Pracovný priestor má vlastné okno, ktoré sa „podobá" na bežného prieskumníka, kde môžete vytvárať priečinky a vkladať súbory. V dolnej časti sú tlačidlá dostupných nástrojov, ktoré môžete tlačidlom pridávať ale aj odoberať. Medzi tieto nástroje patrí diskusia, formuláre InfoPath, kalendár, schôdzky, poznámkový blok, súbory služby SharePoint atd.

V kombinácii s Groove Manager serverom a Groove Relay serverom môžete využívať možnosti nasadenia, správy a monitorovania informácii v doméne. Vo všeobecnosti platí, že pre malé firmy (do 50 používateľov) je vhodné využívanie Office Live Groove, pre stredné firmy (do 500 používateľov) je to Microsoft Groove Enterprise Services (GES) a pre veľké (nad 500) je už nasadenie vlastnej infraštruktúry a Groove serverov nevyhnutné.
Pozn.: nemôžete sa pripojiť k verejnému Groove serveru, aby ste to mohli vyskúšať? V ďalšom článku popíšem jedno z riešení tohto problému. Ak by ste ma hľadali v zozname kontaktov, tak som tam pod svojim menom a priezviskom.