Potiaľto je to v poriadku, zaráža ma ale fakt, že je to všade rovnaké, rovnaká veta, rovnaká nacvičená odpoveď. Každá z nich sa rozlúči tou istou formulkou. A je úplne jedno ako prebiehal váš hovor, či ste jej vynadali, či poďakovali alebo sľúbili bonboniéru. „Ďakujeme za váš hovor a želáme vám príjemný deň.“ Paráda.
Ak potrebujete vybaviť zmenu účtu odkiaľ Vám strhávajú peniaze a musíte to oznámiť x spoločnostiam, tak budete mať príjemný deň x-krát, na rovnaký spôsob, vždy s iným hlasom. Aspoň že firmy, ktoré trénujú týchto ľudí, nevedia cvičiť aj posadenie a tón hlasu. To by sme už boli pekne ... .
Neviem či o tom viete, ale aj do reštaurácií chodia agenti rôznych potravinárskych spoločností a učia kuchárky ako pripravovať ich polotovary. Napríklad zákusok Tiramisu (talianska (asi), pochúťka so syrom mascarpone), príde agent a zadarmo naučí šéfkuchára podniku lacno a rýchlo pripraviť tento dezert z ich polotovarov. Je na nerozoznanie od pravého, možno o kúsok lepší. Samozrejme, už nemá nič spoločné s pravým syrom a vajíčkami (ak tam idú). Zákazník je spokojný, majiteľ reštaurácie tiež, lebo nákladová cena je 10% z pôvodnej a chuť lepšia. Problém je, že táto firma má na trhu výborné postavenie, a vytlačí všetky ostatné, ktoré predávajú, síce tiež umelé, ale aspoň trochu iné Tiramisu.
Možno si poviete, super, aspoň jem všade rovnako dobré jedlá. Blbosť! Vy viete, že je to dobré, ale vedia - myslia si to aj vaše deti? Odkiaľ majú vedieť, že originálne buchty od babky sú oveľa lepšie, keď ich nikdy nejedli? Aj babka je len človek a sama najlepšie zhodnotí, že buchty v prášku sú lacnejšie, ako keď prikrýva perinou pol dňa hrniec!
Skončíme tak, že bude všetko navlas rovnaké, podľa určitých kritérií - najlepšie ale rovnaké. O pár rokov nebudeme poznať chlieb s pažítkou, lebo pažítku v prášku nekúpite. Nebudeme vedieť olúpať cesnak, lebo ten v prášku chutí rovnako, a nezanecháva čudný dych. Z kohútikov nám potečie mlieko, lebo o chvíľu zistíme, že tekutina v krabici s predĺženou zárukou na dva roky, (bez zmeny chuti a pachu) vlastne chutí rovnako ako to, čo tečie z kohútikov.
Zemiaky nebudeme škrabať, ale vysypávať z vrecka a tie čo nemajú presne 11 cm pôjdeme vrátiť do obchodu. Bude jedno do ktorého, pretože všade budú nacvičený ako reklamáciu neprijať a vy budete mať s toho ešte aj dobrý pocit.
Myslím, že môžeme pokojne zastaviť vývoj umelej inteligencie – robotizácie, roboty budeme za chvíľku mi. Keď sa dieťa narodí absolvuje špeciálny kurz asertívneho plaču, bude plakať len vo chvíľach, keď je to vhodné a tak, aby tým nikoho neotravovalo.
Kamarát, sediaci v druhej miestnosti, Vás pozve emailom na pivo štýlom:
„Ahoj Jozef, som rád, že venuješ môjmu emailu 1 minútu a 32 sekúnd. Dozvedel som sa, že nič nemáš dnes medzi 17:32 a 18:45, prijmi teda moje pozvanie na Pivo značky Bernard, za ktoré zaplatíš dnes výnimočne len polovicu. Klikni ak prijímaš. V opačnom prípade, ďakujem za Tvoj čas venovaný môjmu pozvaniu.
S pozdravom Tvoj kamarát (10 rokov, 7 mesiacov a 8 dní) Erich“
Zdá sa vám toto pozvanie milé? Som rád, asi si otvorím kurz „pozvi priateľa na pivo“. To je na dnes všetko, skočím asi na večeru do „mekdonaldu“ milujem tú chuť hamburgeru a mám istotu, že kdekoľvek na svete chutí rovnako.