Keď v modenskej katedrále vystavili telo zosnulého tenoristu Luciana Pavarottiho, v ľavej ruke držal bielu vreckovku. Akoby sa tým chcel Pavarotti rozlúčiť so svojimi fanúšikmi presne tak, ako to robil na recitáloch – s bielou vreckovkou v ruke, ktorou mával publiku. Práve obyčajná biela vreckovka sa stala jedným zo symbolov tohto legendárneho operného speváka, ktorý naposledy vydýchol šiesteho septembra 2007.
Pavarottiho fanúšikovia romanticky veria, že tým, ako sa snažil umelec dať do interpretácie árii svoje srdce a dušu, natoľko ho to fyzicky vyčerpávalo, že sa z toho začal silno potiť. A tak si so sebou začal nosiť vreckovku. Pavarotti žartoval, že vreckovka mu pomohla vyriešiť jeden z najväčších problémov sólistu na recitáloch – čo robiť s rukami, keď spieva. Pavarotti v jednej ruke držal vreckovku a druhou sa opieral o klavír.
V skutočnosti však Pavarotti „bojoval“ s vreckovkou dlho. Na jednu stranu mu bolo nepríjemné, ak mu pot z čela kvapkal do úst, na druhú stranu sa hanbil utierať si pot pred divákmi. Vnímal to ako prejav svojej slabosti a nedokonalosti. Zvykol si. Keď v roku 1991 uvádzala chicagská opera Verdiho Otella v hlavnej úlohe s Maestrom, režisér do inscenácie zakomponoval ako významný symbol bielu vreckovku.
V tom čase si už nikto Pavarottiho nevedel na recitáloch predstaviť bez bielej vreckovky. „Zistil som, že je oveľa lepšie, ak ju mám so sebou. Má svoju funkciu a okrem toho mi tiež prináša šťastie,“ nechal sa počuť umelec. Prvýkrát ju použil pri koncerte v americkom Missouri v roku 1973. Kvôli chladu a nervozite zvieral počas každého sólového čísla v rukách bielu vreckovku. Odvtedy bola s ním. No nielen s ním.
Pred koncertom v Pittsburgu v roku 1990 obdržal každý návštevník na pamiatku bielu vreckovku. Keď svetoznámi umelci medzi ktorými boli aj David Bowie či Iggy Pop dražili predmety na pomoc detským obetiam vojny, Pavarotti poslal do dražby svoju toľko ikonickú vreckovku, na ktorú primaľoval portrét legendárneho Enrica Carusa, umelca, ktorého v mladosti toľko obdivoval.

„Nápad na vreckovku vymyslel len preto, aby spravil niečo, čo nebolo úplne bežné,“ povedal po jeho smrti Placido Domingo. Pavarottiho vreckovka o veľkosti Rhode Islandu, ako o nej napísal v nekrológu autor z Timesov, prežila i samotného umelca. Ak dnes na koncertoch vážnej hudby uvidíte umelcov s bielou vreckovkou, celkom možno ich k tomu inšpiroval práve Luciano Pavarotti.