Už se perou
Nedávne verejné výmeny medzi ministrom práce Erikom Tomášom a predsedom SNS Andrejom Dankom boli dosť ostré. Danko kritizoval Tomášove sociálne opatrenia a obvinil ho z neefektívneho riadenia ministerstva. Tomáš na oplátku označil Dankove vyjadrenia za populistické a neodôvodnené.
Ministerstvo športu potrebuje urýchlene postaviť arénu boxu. Borci už nedočkavo kdesi drobčia a hádžu po sebe cez média nenávistné pohľady a reči... Klasická atmosféra pred súbojom... KaO, odčítavanie... monokle, odchod zo scény.
Iný zurvalec to už nevydržal a rozdával rany
poslanec Rudolf Huliak z SNS vulgárne urazil poslankyňu Progresívneho Slovenska Luciu Plavákovú. Incident sa stal počas rokovania parlamentu, kde Huliak použil hanlivé výrazy na adresu Plavákovej. Tento incident vyvolal ostré reakcie a výzvy na ospravedlnenie a odstúpenie Huliaka z poslaneckého mandátu
Vedia prečo majú ministerstvo športu a vzruchu.
Na Slovensku je niekoľko psychiatrických liečební, ktoré poskytujú rôzne druhy starostlivosti pre pacientov s duševnými poruchami. Tu sú niektoré z nich:
Psychiatrická liečebňa Sučany - Nachádza sa v Sučanoch a poskytuje špecializovanú liečebno-preventívnu starostlivosť pre pacientov s psychickými chorobami a poruchami.
Psychiatrická nemocnica Veľké Zálužie - Ponúka komplexnú liečbu psychiatrických diagnóz vrátane psychoreaktívnych stavov, porúch osobnosti, nálady a závislostí.
Psychiatrická liečebňa Samuela Bluma v Plešivci - Zameriava sa na dlhodobú psychiatrickú starostlivosť a liečbu závislostí.
Odborný liečebný ústav psychiatrický Predná Hora - Špecializuje sa na liečbu závislostí od alkoholu, tvrdých drog a patologického hráčstva.
Detská psychiatrická liečebňa Hraň - Poskytuje pedopsychiatrickú starostlivosť pre deti a adolescentov s duševnými poruchami
Archeologickí policajti
hľadajú akúsi nábojnicu na mieste činu po tak dlhom čase, že ju musia vyhrabávať, vlastne vykopávať spod zeme. Možno nájdu aj nejaké podzemné inžinierske siete. Či poklad, taký národný.
Vlastne je sezóna zemiakov.
Policajti sa nedávno vrátili na miesto činu v Handlovej, kde v máji došlo k streľbe na premiéra Roberta Fica. Použili detektory kovov a lopaty, aby našli chýbajúcu nábojnicu alebo projektil, ktorý sa predpokladá, že skončil v zemi. Miesto bolo opáskované a prehľadávané niekoľko hodín, pričom policajti reagovali na každý zvukový náznak kovu.
Táto akcia bola vykonaná aj napriek tomu, že od incidentu uplynuli viac ako štyri mesiace a miesto bolo medzičasom navštívené mnohými ľuďmi. Vyšetrovanie stále pokračuje a polícia zatiaľ neposkytla bližšie informácie, aby nedošlo k zmareniu alebo sťaženiu vyšetrovania
A je to!
A ajhľa:
Premiérovi Robertovi Ficovi bola doručená obálka s nábojom. Incident sa stal počas bežnej kontroly pošty na Úrade vlády, kde ochrankári objavili podozrivú obálku. Následná RTG kontrola odhalila, že obsahuje náboj. Prípad už vyšetruje polícia.
Možno je to tá hľadaná a dokompletovaná nábojnica.
Zrejme je to spojené z hľadaním nových polepov na policajné autá,
ktoré majú byť podľa predbežných NÁRODNÝCH vyjadrení v národných farbách. Ja som to predvídal a pochopil už pred týždňom, kde som vo svojom príspevku Ako utopiť beenvéčka, alebo koniec pod-vodníkov...??? Heydrichiáda po atentáte..., dane ta ne? (satira, fejtón, skutočnosť, analýza 44. diel). - Vladimír Čuchran - (blog.sme.sk) označil luxusnú automobilovú značku BMW ako BNW, kde zamenené N vyjadruje Národné, čo je dnes žiadaný, predpísaný a nosený výraz. Tak!
Most sa porúčal k zemi
a nik nevie prečo. Aspoň tak sa všetci zainteresovaní tvária schovaní a chránení funkciami, teplými norami, brlohmi, úradmi. Most, ani iná konštrukcia nepadá na počkanie. Tento dostal ranu z milosti, ale mohol žiť. A neboli z toho našťastie fatálne následky, hoci to bolo verejné ohrozenie, čo si asi žiaľ nik nevšimol, na rozdiel od digitálnych mailových bombových rozcvičiek na školách, čo postavilo na nohy ľudí a psíkov z celej krajiny.
Most nad rýchlostnou cestou R1 v Banskej Bystrici, konkrétne v mestskej časti Kremnička, bol náhle uzavretý kvôli jeho havarijnému stavu. Statický posudok odhalil závažné poruchy na nosnej konštrukcii, vrátane praskliny v strednom poli mosta, čo mohlo viesť ku kolapsu konštrukcie
Dlhodobé zanedbávanie stavebných objektov je v tejto krajine štandard.
Že musel ísť okamžite k zemi je veľmi podobné až totožné s mostom Ružín, kde cez neho nemohli prejsť ani pešiaci. (ružínsky sa ale zachránil) https://ruzinskymost.webnode.sk/ Inde zas nevydržali ľahostajnosť a kľakli samé ako varovanie, spáchali technické samovraždy, upozornenie, ako zúfalý výkrik, upozornenie na hospodárenie v tejto krajine. (napr. Kysak) A, že nedošlo ku fatálnym následkom, je zázrakom.
Nejako ale bolo naponáhlo s tým búraním. Inde o kus ďalej zas rok meškajúca stavba teraz búra plánovane a plánované mosty a nie tak staré. Tie pre zmenu asi neboli v havarijnom stave, ale zavadzali vo výstavbe.
Kakoj chaos!
Pravidlo: postav a zbúraj
A reakcie ľudí na ten havarijný, zbúraný?
Chvály na rýchlosť búrania takpovediac cez noc a nik sa nepozastavil nad dôvodom búrania, nad absolútnym zlyhaním majiteľa, správcu, či správcov, čo sa hádali, že komu most patrí. Nie, že by bolo vlastnenie mosta nejaký džob a biznis, naopak, sú to a mali by to byť povinnosti.
Ľudia na sociálnych sieťach sa nepozastavujú nad tým, že odišiel nejaký majetok, hodnoty a na nápravu bude treba znova financie a tie pôjdu z nejakej a tejto spoločnej kasy. Ich kasy, ich daní, poplatkov. Nepozastavujú sa nad rozsahom búrania a že dole aj opory, piliere, čo by mohli v skutočnosti byť poškodené snáď len raketovým náletom a nie bežnými okolnosťami.
Tak to už je dosť za za čiarou zodpovednosti za stav. Nikto nič nevidel, nekontroloval?
Veď dosiahnuť havarijný stav je jasným ukazovateľom nulovej údržby za celé roky, pretože taký stav nastáva postupným degradovaním konštrukcie a jej časti. Vedú sa (?) záznamy o revíziách a opatreniach. Či?... Revíziami, kontrolami sa predsa zisťuje stav objektu a nič sa nezistilo? Alebo sa zistilo a mlčalo sa, či prosilo o finančné vyjadrenie potreby rekonštrukcie a to všetko bez odozvy? Ako v tejto krajine vlastne funguje správcovstvo? Je na pokraji záujmu, medzi labyrintom nových či staronových investícií a mega stavieb kde sa dá pýšiť, zarobiť, oklamať, nahnať politické body. Čo také pamiatky Unesco, obnovy stavebného fondu, prírody apod.? Nepopulárne však? Odborníci nemajú slovo, nie sú pred kamerami. Zástupcovia správy verejného majetku schovaní za hovorcov, ako magneťáky s nahranými frázami.
Predpokladám, že most aj s priľahlými komunikáciami bol súčasťou nejakej cestnej sieti.
Nechýba? Ručičky preč, lebo sa hádali právnici, alebo sedeli v tieni a čas utekal, honoráre šli, údržba bola na okraji záujmu. Pravidelné kontroly by mali nasvedčovať klesajúci zdravotný stav mosta, čo potrebuje liečbu. Dosiahnutie havarijného stavu je preskočením predchádzajúcich krokov, varovných krokov v revízii mosta. Nestalo sa a tak tu ide o nedbalosť, verejné ohrozenie.
A reakcie ľudí sú oslavné
Tlieskajú za normálne stavebné úkony. Ale nevypískajú zodpovedných. Akoby sme mali tlieskať pekárovi, že nám napiekol chlieb a my sme to prežili. Či šoférovi, že nás doviezol na miesto určenia.
Vlastne si ani ľudia neuvedomujú, že tento a podobné šlendriánstva idú z ich peňaženiek.
Žiadne výhovorky neobstoja. Sú tu povinné úkony a zodpovednosť je jasná, darmo sa právnici, úradníci, budú vzájomne a za honorár handlovať. Dosiahli daný stav. Alibizmus, amaterizmus, diletantizmus, byrokratizmus a najmä ľahostajnosť, znova urobili dieru v rozpočte občana. Lebo ten to svojimi daňami zaplatí vždy a je to jedno či si hovoria, že sú štátne, krajské, miestne, obecné.
Na Slovensku je približne 23 000 mostov1. Tieto mosty spájajú rôzne časti krajiny a sú neoddeliteľnou súčasťou infraštruktúry.
Čo sa týka definície slova “most,” ide o stavbu, ktorá spája brehy riek, údolí alebo iných prekážok2. Mosty môžu byť rôznych typov, ako napríklad drevené, reťazové, padacie alebo železničné mosty2
Na Slovensku je celkovo 2 927 obcí. Tento počet zahŕňa vidiecke obce, mestá a mestské časti.
Rozdiel medzi priepustom a mostom spočíva hlavne v ich veľkosti a účele:
Most je väčšia stavba, ktorá preklenuje rieky, údolia alebo iné prekážky. Je navrhnutý tak, aby umožnil prechod vozidiel, chodcov alebo vlakov. Mosty môžu byť veľmi dlhé a vysoké, a často sú zložité konštrukcie.
Priepust je menšia stavba, ktorá umožňuje prechod vody pod cestou alebo železnicou. Priepusty sú zvyčajne kratšie a menej zložité ako mosty a sú určené na odvádzanie vody, aby sa zabránilo zaplaveniu cesty alebo železnice.
Rozdiel medzi priepustom a mostom je hlavne v ich veľkosti a účele:
Most je väčšia stavba, ktorá preklenuje rieky, údolia alebo iné prekážky a umožňuje prechod vozidiel, chodcov alebo vlakov. Mosty sú zložité konštrukcie a môžu byť veľmi dlhé a vysoké.
Priepust je menšia stavba, ktorá umožňuje prechod vody pod cestou alebo železnicou. Priepusty sú zvyčajne kratšie a menej zložité ako mosty. Typicky majú svetlosť (vnútorný priemer) do 2 metrov. Priepusty sú často používané na odvádzanie dažďovej vody alebo menších vodných tokov.
Ono tie mosty nám akosi pravidelne padajú. Príčiny je treba hľadať v ľahostajnosti, pod financovaní, byrokracii a neschopnosti legislatívnych procesov, právnych postupoch, pomalosti, technologickej disciplíne, odbornosti, dozorovaní a riadení procesov. A zatiaľ betónoví pacienti umierajú.
Upozorňoval som pred rokmi, prosil, analyzoval, predvídal... A zodpovední?
https://ruzinskymost.webnode.sk/ 02.2017
https://cuchran.blog.sme.sk/c/522282/doprava-nasa-slovenska.html 01. 2020
https://cuchran.blog.sme.sk/c/541673/mosty-padaju-a.html 08.2020
Žiaľ vyšlo to
Evidencia, mostov, starostlivosť kontroly, údržba
Mostmajster je odborník zodpovedný za správu a údržbu mostov. Jeho povinnosti zahŕňajú:
Pravidelné kontroly a údržba: Zabezpečuje pravidelné prehliadky mostov, identifikuje a rieši problémy, aby sa predišlo väčším škodám.
Opravy a rekonštrukcie: Plánuje a dohliada na opravy a rekonštrukcie mostov, aby zabezpečil ich bezpečnosť a funkčnosť.
Evidencia a dokumentácia: Vedie podrobnú evidenciu o stave mostov, vrátane technických údajov a histórie údržby.
Koordinácia s inými odborníkmi: Spolupracuje s inžiniermi, architektmi a ďalšími odborníkmi pri plánovaní a realizácii projektov.
Pasportizácia mostov je proces, ktorý zahŕňa:
Zber a aktualizácia údajov: Získavanie a pravidelná aktualizácia technických údajov o mostoch, ako sú materiály, konštrukčné detaily a aktuálny stav2.
Centrálny register: Vedenie centrálnej evidencie mostov, ktorá slúži na plánovanie údržby a investícií.
Analýza a hodnotenie: Vyhodnocovanie stavu mostov na základe získaných údajov a plánovanie potrebných zásahov.
Mosty sú kritickým miestom pre udržanie bezpečnej a dostupnej dopravnej infraštruktúry - NKU - SR (gov.sk)
V akom stave sú slovenské mosty?
Mapa vychádza z dát, ktoré zbiera Slovenská správa ciest (SSC). Jej súčasťou je viac ako 9000 objektov na diaľniciach, cestách I., II. a III. triedy a účelových cestách. V základnom nastavení sa zobrazujú len mosty v havarijnom stave.
Z údajov SSC vyplýva, že ich je 62. Najviac premostení má uspokojivý stav. Správa ciest ich ku koncu minulého roka napočítala 3200. Bezchybných, vo veľmi dobrom alebo aspoň v dobrom stave je zhruba 2800 mostov.
mapka, legenda




S búraním sú v tejto krajine obvlášť bohaté skúsenosti
