Súkromný protest, alebo ako je to naozaj.... II

Hlava XXII, nekonečný bludný kruh a stále to isté dookola.... kamióny nemáme radi, šoféri sú arogantný, nevedia sa správať na cestách, a ..... už tu zopár takýchto ľudí, ktorí vedeli, čo je správne bolo... jeden z nich tvrdil, že naozajstní ľudia s právom na život, sú len modrookí blonďáci... A čo takto trošku tolerancie, ak to bez nás nejde..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (49)

Už ma ani nebaví čítať príspevky o tom, aký sú šoféri kamiónov zlí, nezodpovední a hovädá. Dotýka sa ma to priamo, pretože som jeden z nich a asi nikomu neurobí radosť zhadzovanie jeho práce a úsilia. Bohužiaľ to bez nás nejde... Snažte sa ako chcete, ale neexistuje reálny model ako kamiónovú dopravu nahradiť. Azda by išlo zmierniť dôsledky, ak by sa študovaný ľudia a tvorcovia zákonov porozprávali aj s nami šoférmi. A tým nemyslím ČESMAD. Ten o živote na ceste nevie absolútne nič a určite neobhajuje záujmy vodičov...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte pred ďalším čítaním nech sa každý zastaví pohľadom na akejkoľvek veci vo svojom okolí a tá vec, na ktorú sa pozerá, strávila určitý čas na korbe nákladného auta. Neexitovala by bez nás výroba, zásobovanie, predaj, služby... A tak isto si vážim prácu každého človeka.

Takže späť k plateným turistom.

Je pravda, že sa objem nákladnej dopravy rapídne zvýšil od čias zlatej éry Komančov.

A je pravda, že za volantmi korábov ciest sedia aj ľudia, ktorí tam nepatria. Ale to je priamy následok najprv dehonestácie povolania ( z pán šofér -na hovädo) a nemalej miery podmienok ktoré som už opísal skôr. http://curma.blog.sme.sk/c/218792/Sukromny-protest-alebo-ako-je-to-naozaj.html

SkryťVypnúť reklamu

Slovensko malo vodičov, a výborných vodičov. Myslím, že miera by sa dala vyjadriť počtom zahraničných dopravcov, ktorí u nás majú papierové pobočky. Je ich niekoľko desiatok. A práve tieto firmy si prišli na svoje tým, že za trošku vyššie peniaze a iné výhody, odlákali kvalitného vodiča do zahraničia a tým našim zostali slzy pre plač. Dva roky dozadu, neboli zriedkavé inzeráty typu : firma uhradí vodičský kurz, náborové príspevky, plat 60000 Sk....

A vtedy sa to všetko začalo: Nezamestnaní a pachtiaci po obrovských peniazoch oprašovali svoje vodičáky a prichádzali na to, že vlastnia aj skupinu E, alebo po novom skupinu CE, ešte z čias KVK (krátkodobý vodičský kurz- cca 1 mesiac na vojne) a hrnuli sa do kabín. Dopravcovia to ignorovali. Kvalitný šofér ušiel, berieme čo je a darovanému koňovi... Čo na tom, že šofér, ktorý jazdil tak akurát na rozvoze chleba, alebo nejazdil vôbec, zrazu ovláda 40t zbraň??? Kde bola zodpovednosť majiteľov firiem, keď takýmto „vodičom" rozdávali nové autá??? Jednoduchá kalkulácia. Nové, poistené, a rozbité auto je stále lepšie ako to, čo stojí na dvore. A vznikla generácia, ktorá bez pardónu za volant nepatrí. Bez praxe, bez znalostí, bez citu...

SkryťVypnúť reklamu

Toto nie je povolanie. Toto je životný štýl. Nedá sa to ako naučiť sa nastrkávať žltú koncovku na žltý káblik na linke. Poznám ľudí, ktorí to skúsili a skončili. Klobúk dole. Poznám takých, ktorý sa s tým trápia ďalej, aj keď k tejto práci nemajú absolútne žiadne predpoklady a vzťah. A poznám aj tých „roduverných". Len je ich na cestách stále menej a menej. Nechcem kydať do vlastných radov. Tých OK je nás stále väčšina. Len nás prosím, nehádžte do jedného vreca.

Áno niekomu sa zdá, že zavadziame. Niekoho zase tlačíme pred sebou. A niekto nás nemá rád z princípu. Ale čo už. Ja nemám rád zeleninu. Ale nechcem preto farmy vyhodiť do luftu.

SkryťVypnúť reklamu

A na záver asi niekoľko rád ako ....

Všetky kamióny v Európe sú vybavené elektronickým obmedzovačom rýchlosti. Nie je možné aby bez konštrukčného zásahu išli rýchlejšie ako 90 km/h. Každý ťahač ma po dvoch rokoch ciachovaný tachograf, takže ak ide kamión 90 v skutočnosti ide 90. +/- 1km/h( Nové pneu...). A prepáčte ale 90 ísť chceme a môžeme. U osobných áut je to nastavením výrobcu. A odchýlka je minimálne 5 km/h. Akurát vodič kamiónu to má jednoduchšie o to, že stlačí plyn na podlahu a pri 90-tke nemusí sledovať rýchlosť, lebo je obmedzená elektronicky.

Mimo ľudí na služobkách, ste vy ostatní civilisti na výlete. My môžeme jazdiť len určitý čas. Preto väčšina z nás jazdí tou 90-tkou aby došiel do cieľa, alebo domov. A ako by bolo vám ostatným, ak by ste sa trebárs vracali z dovolenky a musíte 20 km pred domovom zaparkovať a stáť tam až do rána. Takže skúste nás trošku pochopiť.

Ak sa dva kamióny predbiehajú a blokujú je to vina toho čo je predbiehaný a nie toho čo predbieha. Totižto ten čo predbieha je rýchlejší a ten čo je predbiehaný je idiot, lebo nevie na chvíľočku ubrať alebo vypnúť tempomat.

A každý z nás je na ceste, lebo ho tam vyslali... sme v práci tak ako ostaní, akurát sa to naše miesto práce hýbe.

A pre tých študovaných a tvorcov zákonov.

Z vlastnej praxe viem, že výroba obmedzuje svoje skladové kapacity, z dôvodu maximalizácie zisku. Takže zmizli sklady a skladníci a ak niekedy medzi firmou A a firmou B jazdili 2 kamióny a 10 bolo uložených na sklade, tak je to teraz tak, že medzi A a B je 10 kamiónov a 2 sú na sklade. A čím viac nás budete obmedzovať, tým viac nás bude. Sú linky, kde je prepočet, že to kamión za 9h povolenej jazdy zvládne. Dajme tomu s prepočtom 85 km/h rýchlostný priemer. A ak je skutočný priemer nižší, tak sa neposúva dodanie, ale počet kamiónov.

Takže podľa prepočtu to majú stihnúť dva.

Nestíhajú???

Budú tri.....

Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  871x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,071 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu