Blog je mýte, ktoré sa vybralo. ktoré pre nás vybral Skytoll. Firma, ktorá vyhrala výberové konanie za predchádzajúcej vlády. A vyberala mýto. A z vybranej sumy, práve spomínaná miliarda odtiekla, jej na účet.
Kamioňáci na toto upozorňovali pri blokádach v roku 2010 (na netransparentnosť výberu a zlé podmienky), ale aj pri blokádach v roku 2020(na množstvo peňazí, ktoré skončili mimo systém).
Padla vláda, ktorá toto dovolila(spôsobila).
A zmena?
Žiadna.
Trestnoprávna zodpovednosť, sa ani len nečrtá. Prečo?
Vyzerá to tak, že do toho netreba rýpať.
Ministerstvo dopravy riadi Andrej Doležal a "patrí" hnutiu SME-RODINA
Výber nového prevádzkovateľa mýta?
Ten už sa nestihol. Vysúťažený prevádzkovateľ by mal byť známy, najneskôr v septembri 2021 (15 mesiacov pred spustením, 1.1.2023).
A známy nie je. Pretože tender prebieha.
V dobe nedostatku čipov, vzniesli námietky aj taliansky uchádzač, aj ten rakúsky. Prirodzené. Nevedia zabezpečiť mýtne jednotky. NIE SÚ ČIPY.
Zhodou okolností má Skytoll, ale dostatok mýtnych jednotiek. Síce zastaralých jednotiek, ale dostatok.
Žeby zámer?
Takto sa to predsa nerobí, do psej matere.
Takže pod gesciou SME RODINA budú už na stole len dve otázky:
Predĺžime platnosť zmluvy pre Skytoll a budeme nalievať peniaze do schránky...
Alebo mýto vypneme.
Ja osobne som za vypnutie Skytoll. A dosúťaženie vyhláseného tendra pre nového prevádzkovateľa.
Prečo?
Pretože naša NDS prevádzkuje systém na predaj elektronických diaľničných známok.
Stačí teda rozšíriť kategórie o nákladné vozidlá a vieme pokojne ukončiť výberové konanie. A peniaze, ktoré sa takto vyberú skončia naozaj v NDS.
Keďže EU vyžaduje, aby sa mýto vyberalo za reálne odjazdené kilometre...
Asi by sme už mali žiadať, aj v súvislosti s prebiehajúcim výberovým konaním o udelenie výnimky.
Nedostatok čipov je pádny argument.
Asi by sme už mali začať pracovať na tom, aby bolo možné si zakúpiť diaľničnú známku na kamión po 1.1.2023.
Ale nejako sa to nedeje. Aspoň tomu nič nenasvedčuje.
Na Ministerstve dopravy vedia, že tender sa neukončí včas. A všetci si zachovávajú kľud angličana.
Žeby náznak toho, že bude stačiť aj Boris Kollár sa postaví pred mýtnu bránu a začne zachraňovať Skytoll?
Alebo nás bude presviedčať, že máme odkúpiť systém, ktorý je zastaralý a netušíme aká je jeho hodnota?
Prečo je to tak?
Kto vie?
Ministerstvo dopravy stále len rokuje s UNAS-om o vratke spotrebnej dane. (cca 38 euro za pretankovaných 1000 L nafty)
To že napríklad v Taliansku je to 200 euro za 1000 litrov, to ho nezaujíma.
Prečo ministrovi, ale vlastne ani celej vláde nezáleží na podvode za jednu miliardu je otázne.
Radi použijú argument, že zníženie cestnej dane nás stálo 29 000 000 euro, ale už ich nezaujíma že 150 000 000 euro odtieklo z mýta? A to len za jeden rok?
Sú to strašné čísla, ale ono to vyzerá tak, že každý je spokojný..
Stará vláda do toho nerýpe.. veď prečo by aj mala.
Nová vláda sa nechytá...
Už len zostáva, aby Boris zachránil aj náš mýtny systém. Veď momentálne zachraňuje nemocnice, národné parky, aj súdnictvo..
Tak mýto bude len ďalším zárezom na pažbe, Borisa záchranára.
Zmena, ktorú sme volili asi zmenou nebude..
Podporovatelia starej vlády, tým miliarda nechýbala.
Je jedno či to bol SMER, SNS, MOST-HID, SMER 2 (Hlas), LSNS, LSNS 2 (Republika)
Novej vláde? Tej to asi rovnako nechýba.
Aj keď kamioňáci svojou blokádou prispeli k pádu starej vlády a teda k tomu, aby prišla nová a nastolil sa poriadok.
Ale tichúčko tíško to vyzerá tak, že ani novej vláde to nevadí. Aspoň Ministerstvu dopravy , nie.
Aj keď Igor mával odtajnenou zmluvou v priamom prenose.
Aj keď Boris bojuje za všetkých..
No za kamioňákov asi práve nie..
Boris a jeho ministerstvo, tých kamioňákov, práve ešte viac przní tým, že na celý sektor kašle. Alebo ho celý je.... (ruinuje).
Asi bude chyba niekde v inej dimenzii...
Alebo len v nás, obyčajných ľuďoch. Obyčajných kamiňákoch a ľuďoch, ktorých doprava živí.
Myslite na to, keď zas kamioňáci vyjdú na cesty a zablokujú hranice. Vtedy už ani covid pas nepomôže.