
Rozhodol som sa, že si zaobstarám nový mobil - taký s Androidom. Tieto kúsky bývajú obyčajne dosť drahé, no objavil som jeden model spoločnosti HTC, ktorý síce neposkytuje "superrýchly 1 GHz procesor" z billboardov v meste, no za slušné peniaze mi ponúkne to, čo by som chcel.
Najlepšiu cenu ponúkal internetový obchod legendami opradenej spoločnosti O2. Vyzeralo, že môj vysnívaný telefón sa rýchlo vypredáva, tak som pridlho nerozmýšľal a telefón si objednal ešte v ten večer. To bol štvrtok, devätnásteho augusta.
Objednávku potvrdili tuším ešte na druhý deň s vyrozumením, že tovar doručia čo najrýchlejšie, najneskôr však do siedmich pracovných dní. Ako sa však spieva v tej známej piesni, telefón nechodil a stále nechodil a druhého septembra som sa rozhodol zavolať na jednu z infoliniek. Na infolinke poradiť nevedeli, ale že sa aspoň pokúsia nejako to zistiť. Ešte v ten deň večer prišla správa, že "Z dôvodu nedostupnosti daného telefónu bola Vaša objedávka spracovaná až 2.9.".
Malá vsuvka. Nerozumiem presne ako je možné, že telefón bol "na sklade" keď som si ho objednával a na sklade bol ešte nasledujúce dva dni, a napriek tomu bol zrazu "nedostupný".
Nikto mi presne nevedel povedať čo znamená, že objednávka bola spracovaná. Nakoniec som sa od predavača v predajni O2 dozvedel, že podľa jeho názoru - ale nie je si teda istý - to znamená, že musím počkať ďalších sedem pracovných dní. Vnútorne som s tým bol zmierený už predtým, ale napísal som správu na kontaknú emailovú adresu, v ktorej som sa druhej strane zdôveril s mojim rozčarovaním nad pozoruhodne úbohou komunikáciou (keby nebolo toho telefonátu, kto vie, či by mi oznámili, že telefón bol "nedostupný").
Po niekoľkých dňoch sa ozval niekto z druhej strany kontaktného formulára. Oznámil mi, že na základe informácií, ktoré som v správe uviedol zistil, že moja objednávka bola vybavená (!) už druhého septembra, ale keďže sa kuriérovi nepodarilo so mnou spojiť a tovar vrátil, objednávku zrušili. A túto úplne nepodstatnú informáciu sa mi unúvali oznámiť až deviateho septembra a tažko povedať čo by sa stalo, keby som im ten email nenapísal. A to ani nespomínam, že žiadny kuriér sa neozval...
V chvíli zvýšeného krvného tlaku som volal opäť na infolinku. Tam som sa snažil domôcť nejakého rozumného riešenia, no slečna na druhej strane mi poradila len opätovnú objednávku. Asi si viete predstaviť akú by som mal na také čosi chuť, aj keby telefón nebol "dočasne nedostupný".
Nanešťastie sa zdalo, že produkty HTC sú u nás momentálne nedostatkovým tovarom, a tak som nemohol ani využiť služby iných predajcov. Pätnásteho septembra sa však tento telefón opäť objavil v ponuke O2 ako dostupný, tak som sa rozhodol skúsiť šťastie znova.
Už aj potvrdiť objednávku sa spoločnosti O2 podarilo až v pondelok, dvadsiateho septembra. O to komickejšie je, že hneď na druhý deň sa ozvali telefonicky a oznámili, že objednávku zrušili z dôvodu nedostupnosti telefónu. S odporučaním, aby som sledoval ich internetový obchod. Čo iné som asi robil, všakže.
Takže je dvadsiateho druhého septembra a ja nemám ani mobil, ani objednávku.
Len pevne verím, že ostatné služby spoločnosti O2 sú o niečo férovejšie, než internetový obchod.