
Akčná hodina v plnom prúde. Čítame, píšeme, robíme projektíky na tému "Hláska verzus Písmeno". Decká, aj keď sú to zatiaľ len malí prďoláci (čítaj druháci, chovajúci Bobka :o), makajú ako zmyslov zbavené, dokonca po deväťdesiat minút trvajúcom slovenčinovom bloku odmietajú opustiť stoly a ísť sa najesť. "Keď teda ešte vládzete..."vravím si v duchu...
"Ďalšie cvičenie si spravíme nielen do zošitov, ale aj na tabuľu," vravím a už aj volám prvého nešťastníka. Všetko ide hladko, teda až do chvíle..."Dávid, môžem tie slová napísať inou kriedou?" pýta sa krpec, ktorý je práve pri tabuli. Prekvapene po ňom zopakujem: "Inou kriedou??? Nerozumiem" "No, ano, myslím tým inou farbou"vysvetlil nechápavému učiteľovi pohotovo. Prvé, čo mi hlavou prebehlo, bolo, že je to riadna volovina. Ide predsa o obyčajné cvičenie z učebnice, kde sa vypisujú slová do dvoch stĺpcov, teda žiaden nadpis, či názov nového učiva. Tento názor mi vydržal asi sekundu a hneď potom mi hlavou prebleslo, prečo vlastne nie. Znadal som si v duchu do skostnatelých zadubených chmuľov, otočím sa ku odvážlivcovi a pýtam sa, aké bolo zadanie. Keď chalanisko dočítal zadanie z učebnice, spýtavo na mňa pozrel.
"Bolo tam niečo o tom, že pri tejto úlohe musíme použiť iba biele kriedy?" Pokrútil hlavou. "Myslíš, že existuje nejaký dôvod, prečo by sme nemohli použiť farebné kriedy?" Opäť pokrútil hlavou. Zatváril som sa seriózne. "Mnnno, ak tu nie je žiadne nariadenie, či predpis a nemáme ani žiaden rozumný dôvod na striktné použitie bielej kriedy, neviem na čo čakáš?" Chvíľu mlčal. "Dávid? To, čo si povedal, znamená že áno, alebo nie?" :o)))
Keď som sa po hodine pozrel na tabuľu, uvedomil som si, že napriek svojej opotrebovanosti a množstva prachu z kried vo svojom najbližšom okolí, má neobyčajné čaro. Tých pár pestrofarebných slov z cvičenia jej dalo možnosť zažiť aspoň na moment pocit jedinečnosti... asi aj tomu malému chmulinovi, povedal by som...a vlasnte, aby som bol presný, aj mne...