Hlavou mi prebehlo milión nadávok na moju ctenú adresu, ale vzápätí som už uvažoval, ako z tohto trapasu vykorčuľovať so zdravou kožou : ) Také tie vyhlásenia neomylných učiteľov, typu: „Výborne milí žiaci, iba som vás skúšal,“ by u tejto extra triedy obstáli len veľmi ťažko. Rozhodol som sa kapitulovať. No kapitulovať so cťou. „Filip, žiacku, ale bleskovo!“ povedal som veľmi prísne a v triede to len tak zašumelo. Filip zmrzol. Po chvíli sa predsa len došuchtal ku mne a žiacku mi bojazlivo podal. „Filip, máš jednotku za skvelú reakciu a zvyšok triedy, vrátane mňa, si behom piatich sekúnd opraví túto hrubú gramatickú chybu.“ Nedalo mi to a vzápätí som sa musel zasmiať. Trieda urobila to isté. Než sme sa opäť vrátili k príprave, vysvetlil som im, že chyba vznikla z mojej nepozornosti a pošepky som ešte prezradil svoje obrovské tajomstvo. „Nikomu to nehovorte, ale ja nie som stroj, som človek, rovnako, ako vy všetci.“ Opäť smiech. Bol som z toho vonku. Uf, bolo to tesné, ale spätne si na to spomínam s úsmevom. Trieda, o ktorej hovorím je už teraz na druhom stupni, ale pre mňa je to navždy 4.C. Futbalová liga v daždi aj v horúčave, adopcia malého Johna z Kene, naša spoločná kniha: Všetko sa začalo zberom, dva CD nosiče : The best of 3. a 4.C, vystupovanie na Bratislavskom hrade, besedy o rasizme, netradičný päťboj, zlatokopecká horúčka v škole prírode, spoločná stanovačka, kopec jednotiek i pätiek...A na záver, vystúpenie na školskej akadémii, kde okrem detí prišli i rodičia a všetci sme spolu zaspievali ZRPŠ od Paľa Hammela. Držím vám všetkým palce, prajem veľa šťastia a ďakujem za spoločné chvíle, 4.C. Váš učiteľ.
No pán učiteľ, nominatív plurálu
Trieda 4.C, ktorej nelichotivá povesť vymetala všetky kúty na ZŠ Tbiliská, sedela koncom júna minulého školského roku potichu pohrúžená v prípravách na záverečný test zo slovenského jazyka. Čas od času bolo počuť muchu, no po mojom krátkom pohľade, si to i tento narušiteľ pokojného priebehu hodiny okamžite rozmyslel. A vtedy sa to stalo. Písal som na tabuľu vety, v ktorých som za pochodu robil malé úpravy, aby neboli totožné s vetami z testu. No práve to, sa mi stalo osudným. Keď už som dopisoval poslednú časť, ozval sa kdesi z tretej lavice malý Filip: „No pán učiteľ, nominatív plurálu...“ Trieda ustrnula a čakala, čo spravím.