Pred dvoma dňami som sa od kolegynky dozvedel, že jeden z mojich malých prďolákov použil na hodine angličtiny počas testu ťahák. Vlastne to nebol celkom ťahák, lebo išlo o papierik, ktorý doma používal v rámci prípravy. Vzal si ho ráno do auta, aby si ešte po ceste opakoval a keď si nevedel na hodine vybaviť, ako sa dané slovíčko píše, vytiahol ho aj na hodine :o) Nechápal celkom, v čom je problém a prečo sa to kolegyni nepáči a tak...
O deň neskôr na matike (alebo, že by to nebola matika?)...
Vypočítajte: "Macko ukladal poháre medu na police. Na prvú dal 17 a na druhú o 5 menej. Koľko ich uložil na druhú policu? (Zatiaľ pohoda, viem :o) No pozor, je tu aj druhá otázka: Koľko pohárov mal macko?"
Ako som už spomínal, niekoľkí vyvolení obdržali spolu s písomečkou ťahák so správnym riešením. Na vysvetlenie som sa len pousmial a povedal niečo v zmysle, že je to ťažká slovná úloha s dvoma neznámymi a tak ...bla bla bla... Keď sme dopísali, bleskovo som opravil a navrhol, že to rovno zapíšeme do žiackych knižiek. Okamžite sa ohlásili tí, čo nedostali pomôcku. Vraj je to nefér, vraj oni museli rátať sami a tí druhí mohli len opísať a... Jedným z najväčších zástancov zachovania "práva a spravodlivosti" v našej triede bol práve šušník, ktorý len deň pred tým nechápal, prečo sa naňho kolegynka angličtinárka hnevá :o)))
Ešte sme sa chvíľu zhovárali o tom, aké to bolo pre jedných aj druhých a napokon sme sa zhodli, že tieto písomečky do žiackych nezapíšeme.
..."Dávid, takže na hodinách nesmieme používať ťaháky?" ozvala sa nevinná otázka (decká tak rady skúšajú, koľko učiteľ znesie :o)))
Odpovedal som takmer v zápätí snažiac sa napodobniť nevinný tón položenej otázky: "Ale áno, no iba s vedomím, že ak vás s ním pristihnem, dostanete bez milosti guľu. Teda budete potrestaní. Aj v bežnom živote to tak funguje. Za prehrešok nasleduje postih...
...myslím, že som mal dodať, že to platí všade, okrem politiky. No bojím sa, že by sa im táto výnimka nepáčila a nerozumeli by jej...sú to predsa ešte iba deti...