Odpustenie poplatku v banke

Roky sa zaoberáme vybavovaním hypotekárnych úverov a môžeme konštatovať, že každá situácia je iná. Vždy je rovnaký cieľ - zabezpečiť pre našich klientov optimálne riešenie na prefinancovanie ich bývania. Ale okolnosti su väčšinou rozdielne. Veľakrát sme sa pri práci presvedčili, že všetci sme len ľudia a môžeme robiť chyby, za ktoré sa väčšinou platí. Dnes budem hovoriť o prípade, ktorý u nás vo firme (vy)riešila kolegyňa – K. Kováčová.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mladej rodinke sme pomohli re-financovať ich úver, kde sa nám podarilo nájsť pre nich banku, kde dostali úrok takmer o polovicu nižší ako im ponúkla pôvodná banka.

Blížil sa dátum predčasného splatenia úveru a 2 dni pred dátumom predčasného splatenia úveru mal klient termín bežnej pravidelnej splátky. Na internetbankingu si skontroloval, že je tam dostatok financií na to, aby pravidelná splátka „odišla“. Všetky ostatné peniaze previedol na účet do inej banky, aby mohol po splatení úveru hneď pôvodný účet zrušiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V deň „D“ – deň splatenia úveru čakali na info o splatení úveru, no nedozvedeli sa nič ani cez internetbanking svojej banky a dokonca ani na infolinke a ani na pobočke banky – naštastie (ako sa neskôr ukázalo) tieto kontakty boli zaznamenané. Rátali tiež s tým, že keby bol problém, tak ich z banky budú kontaktovať.

Prekvapenie nastalo na druhý deň, keď ich z banky informovali, že úver nebol splatený, z dôvodu nesplnenia podmienok – posledná riadna mesačná splátka „neodišla“. Ako sa neskôr ukázalo, klient si zle interpretoval údaj o zostatku na účte, čo viedlo k tomu, že naozaj posledná splátka „neodišla“, lebo tam peniaze neboli.

SkryťVypnúť reklamu

Nasledovala séria telefonátov, vysvetľovania, ale nikam to neviedlo - klient mal zrazu 2 úvery. Podali sme žiadosť o výnimku, ktorú nám hneď zamietli. Jediné riešenie čo ponúkali bolo vyplatiť úver v inom termíne a s poplatkom 5% zo zostatku – čo predstavovalo 5 500 €.

Štandardná komunikácia s pobočkou nepomohla. Napadlo nás obrátiť sa na ombudsmana banky. Dohodli sme si stretnutie, na ňom sme objasnili celú situáciu krok po kroku - nejasné zobrazenie v IB, žiadne kompetentné informácie na pobočke a infolinke ohľadom problému so splatením v deň splatenia úveru, navyše k tomu situácia mladej rodiny s manželkou v 9-tom mesiaci tehotenstva.

SkryťVypnúť reklamu

Pár dní po našom stretnutí prišiel klientom list, v ktorom klientom oznámili, že povoľujú predčasné splatenie úveru bez poplatku.

Aj v tomto prípade sa potvrdilo, že viac hláv viac vie a dokáže. Nápad kontaktovať banku cez jej obmudsmana bolo riešenie z tejto nepeknej situácie. Preto, ak si myslíte, že ste v práve a na pobočke ste nepochodili, skúste aj túto možnosť.

Denisa Švecová

Denisa Švecová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem vo svojej firme MyFIN ako konateľ a obchodník. Naša spoločnosť sa venuje sprostredkovaniu finančných produktov pre ľudí aj firmy. Špecializujem sa na úvery na bývanie a v mojich blogoch nájdete informácie zo života / z mojej praxe. Viac info na www.myfin.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

320 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,083 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu