Prvá chyba – prešiel vlak, dvíhajú sa závory a idem.
Závora je len doplnok k červenému prerušovanému svetlu. Môže, ale nemusí byť. Ak aj je, aj tak platí to, čo signalizuje červené prerušované svetlo.
Na viackoľajovom priecestí najčastejšie nehody vznikajú tak, že idú dva vlaky cez priecestie, každý z iného smeru. Odchádzajúci vlak spôsobí pokyn zodvihnúť závoru za sebou. To sa začne aj diať. Lenže ak prichádza ďalší vlak a akurát je v takej vzdialenosti, že ani nie dosť blízko aby zostalo priecestie zatvorené bez prerušenia a ani nie je dostatočne ďaleko, tak aby mohlo byť priecestie otvorené na prejazd vozidiel aspoň na chvíľu, tak sa závora začne dvíhať a ani sa nezdvihne úplne a už ide dole, pričom červené prerušované svetlo svieti stále.
Ak nedočkavý vodič vbehne na priecestie, tak sa mu môže stať, že na výstupe z priecestia môže byť závora už dole. Ak v takejto chvíli ešte zaváha a neprerazí závoru aj za cenu rozbitia čelného skla, tak ho zrazí vlak.
Ak sú tri koľaje, tak takéto miesto sa mení na priechod na druhý svet aj pre chodcov.
Druhá chyba – zhaslo červené prerušované svetlo, tak idem a bez pozerania sa.
Treba si uvedomiť, že keď zhasne červené prerušované svetlo, tak mohlo zhasnúť nie preto, že už vlak nepôjde, ale aj preto, lebo došlo k prerušeniu obvodu medzi zabezpečovacou elektronikou a signalizáciou alebo k inej chybe.
Ako rozoznať tieto a podobné stavy na železničnom priecestí, som po praktickej stránke vysvetloval čitateľom topspeed.