Americký filmový priemysel si dobre uvedomuje presýtenosť diváka scénami, v ktorých sa krv len tak valí. Kvapky sa dávno zmenili na vane, potom na bazény a rieky krvi. Dohnať to až k moriam a oceánom plným krvi by sa už priečilo akejkoľvek logike; vtedy inteligentnejší tvorcovia zatrúbia na ústup a prídu so sofistikovanejšími formami násilia. Tak to urobil aj vizionársky režisér Darren Aronofsky (a neurobil to zle, to mu nikto nevyčíta), ktorý nás zaviedol do prostredia newyorskej baletnej scény. Mladá balerína sa pre vytúženú rolu v Labuťom jazere stane až abnormálne dokonalou. Celý svoj život vlastne obetuje len preto, aby - na rozdiel od matky, ktorá sa nedostala ďalej, než do zboru - zažiarila na baletnej scéne ako hviezda číslo jedna.
Nina, ako to už v živote chodí, vzápätí dostane konkurenciu v podobe tanečnice Lily. Lenže ono v podstate vôbec nie je isté, či Lila konkurenciou je, alebo sa to Nine iba všetko zdá, marí. Nie je jasné, či Nina netrpí halucináciami. Viete, ako to chodí, baletka musí mať malú hmotnosť, moc toho nepoje, stiahnutý žalúdok urobí svoje, trvalý nedostatok rôznych životne dôležitých látok môže narobiť hroznú galibu. To pochopiteľne vo filme nikto nerieši, len to z celého vyplýva.
Veľmi čudné priateľstvo a vzájomná rivalita prerastajú do obludných rozmerov v krkolomne rýchlom slede udalostí. Premiéra sa totiž nemilosrdne rýchlo blíži. Krvi nie je veľa; takmer na konci jedna vražda, ktorá sa však nakoniec nestala, bola iba halucináciou (?) fyzicky aj psychicky vysilenej baletky primabaleríny Niny. Ani črepina z veľkého zrkadla nie je vražednou zbraňou, ale - ako sa ukazuje v defilé filmu aj baletného vystúpenia - samovražednou zbraňou. Ninu odvážajú s črepinou v bruchu. „Vedel som, kto bude hrať Ninu skôr, než bol dokončený scenár. Musela to byť Natalie Portman. Nielen preto, že sa od detstva venuje baletu, ale najmä preto, že dokáže ustáť nesmierne fyzické a psychické nároky roly, v ktorej súčasne cvičila, tancovala a strácala kontakt s realitou," tvrdí režisér, ktorý vo filme ukazuje pravý opak: hlavná predstaviteľka práveže nevydrží nesmierne fyzické a psychické nároky roly. Film, označený ako dráma, thriller, by som si vedel predstaviť aj s inou pointou, než akú nám predviedla 20th CENTURY FOX, ale to by už asi prestala Amerika byť Amerikou...