Veľa napovedá sama báseň Najzvláštnejšie je neľúbiť ťa (názov je rovnomenný s názvom zbierky): „tieto kvety / som natrhala / z plota pri katedrále / čierne kovové / uvijem si z nich veniec / z prstov mi bude / kvapkať krv / ktorú si nikdy nechcel / a na ktorej už príliš nezáleží // od istého času / sa v posteli nechúlim / ležím rovno /meravo / a desím sa toho / že ma niekto pobozká / ako pobozkali / môjho mŕtveho deda // priamo na ústa". Strhujúca je predovšetkým dlhočizná báseň Miserere mei Deus, cítiť z nej hlboký zmysel pre obsah básnickej výpovede, ako aj cit pre rytmus.
Niečo dokáže napísať aj s cynizmom príznačným pre ľudí, ktorí už nevedia kadiaľ kam: „v nebi / ma chcieť nebudú / smiala som sa / keď zastrelili / krista". Cit, ktorý v sebe prechováva, vie navonok pekne rozozvučať: „srdce znie / ako keď sa zvonom čistí vaňa / a všetky tvoje krásne vlasy / treba dostať von / nech vo mne nestojí / špina / nech som šťastná / že si šťastný / s ňou." Báseň Hovorím proti láske je napísaná s bravúrou a skúsenosťou päťdesiatničky po štyroch rozvodoch, a to autorka mala v čase vydania tejto básne dvadsaťštyri rokov! Poeticky podkutá a pekne pointovaná je báseň Ihlu pod jeho voňavú kožu. Za báseň Krádež dokladov som si pripísal - báseň zrelšia než marhule, ktoré poetka spomína v texte. Hoci pochmúrna, no majstrovsky obdivuhodná mi prichodí báseň Smrť: „videla som / infračerveno nasnímané / umieranie človeka / telo bolo najprv farebné / stále teplé / potom farba začala miznúť / najskôr z chodidiel a dlaní / z končatín / vysávaná / sťahovaná / miznúca v lieviku / plazila sa späť do trupu / pomaly / pomaličky / akoby odchádzala / duša // tma". No páčia sa mi aj jej strohé myšlienky typu: „aká je rýchlosť tmy / a kedy ma dostihne?" alebo „betónové bloky rozpažili náručie / do sôch svätcov / a rozpadli sa na prach". A veľa za ňu vypovedá aj tento krátky úryvok z básne Žena s neistou budúcnosťou: „nekupujem si sexi spodnú bielizeň / nezvýšilo by mi na knihy". Je tu predpoklad, že jej verše budú mať dôvod čítať aj pravnuci.
(...pokračovanie...)