Firmy používajú rovnaký vzorec ponuky. Na háčik chytený zákazník má potom "šancu" objednávať si každý mesiac ponúkaný produkt, samozrejme už v jeho plnej cene, ktorá už je uvedená včítane poštovného a balného. Ide zväčša o prípravky, ktoré sú bežne dostupné v lekárňach, samozrejme od iných výrobcov, či dodávateľov a sú výrazne lacnejšie. Ide o premyslený hon na potencionálneho zákazníka, vedený dosť násilnou formou.
Okrem firiem, ktoré svoje náborové aktivity stavili na rozosielanie obálok, sú aj také, ktoré vám zatelefonujú a tlačia do vás kaleráby v priamom prenose. Samozrejme, že vopred upozornia, že ide o nahrávaný hovor.
Nerada priznávam, že obeťou takého som sa stala pred pár mesiacmi aj ja. Naletela som na ponuku, že stačí dať súhlas, na jeho základe mi vraj pošlú jedno balenie prípravku a ten mi zašlú za spomínané poštovné a balné. Bolo mi povedané, že k ničomu ma to nezaväzuje, že je to na skúšku a keď im oznámim, že o automatické každomesačné zásielky nemám záujem, tak to stopnú. Zásielka prišla, neprebrala som ju. Uznala som, že nejdem špekulovať, nejdem sa do žiadnych potuteľných obchodov zapájať. To som netušila, že aj tak sa dostávam do problému. Zásielka je na pošte uschovaná vari 18 dní, potom ju vrátia odosielateľovi. Šikovná firma ani tých 18 dní nečakala, a keďže som v zmysle ich regulí hneď nedala "stopku" tak mi priamo do schránky o pár dní prišla nová zásielka, samozrejme s priloženou faktúrou. Hneď som sa na nich obrátila a vysvetlila, že predsa som prvú zásielku neprebrala, tak logicky z toho vyplýva, že môj záujem predsa padol. Prečo nedodržali oni spomínanú lehotu, prečo posielali hneď druhú zásielku? Odpoveď si dá každý sám. Kšeft je kšeft! Zbytočne som sa s nimi dohadovala, že mi zaslali nevyžiadanú zásielku. Naozaj ma to vytočilo. Nezaplatila som. Neprebrala som tú "na skúšku" a teraz mám platiť čosi, čo som si neobjednala? Po pár dňoch mi prišlo slušné penále za omeškanie platby. Bolo vyššie ako suma za samotný produkt. Zahájila som korešpondenciu dosť silných slov, s tým , že ak nemienia stornovať penalizačnú faktúru, že ich aktivity, svojvoľné konanie postúpim médiam. Po výmene niekoľkých mailov sa predsa zrazu našlo riešenie- ja vrátim prípravok a penalizačka sa vystornuje a záležitosť sa uzavrie. Tak sa aj stalo.
Zbytočne som si narobila problémy a viem, že nie som sama. Nedávno, dokonca aj médiami sa vraj prevalila aféra, kvôli po telefóne ponúkaných holiacich strojčekov. Tie telefonáty sú totiž tak otravné a tak na človeka psychologicky pôsobiace, že sa im podarí zblbnúť dosť ľudí. Odvtedy, keď sa v telefóne predstaví niekto menom firmy a okamžite doloží, že ide o nahrávaný hovor, v ten moment oznámim: "Prepáčte, nemám záujem" a položím slúchadlo. Škoda, že som sa poučila až na vlastnej chybe.