
Až raz. Chlebík prekvapil, sklamal, nechutil. Vo vnútri mľazgavý, plastelínový, gumový... všelijaký len nie chlebový. Zjesť sa nedal, nešlo z neho urobiť ani hrianky. Nechutili.Tá mľazgavosť zostala. Skončil v koši, myslím, že to som vari prvý raz hodila chlieb do koša. Povedali sme si, že "stane sa", možno sa im čosi nezadarilo. Ďaľší kus sme kúpili až po istom čase. Odolávali sme mu kvôli získanej nedôvere. Po čase sme znova kúpili, kraj chlebíka super, potešili sme sa, že sa situácia neopakuje. Radosť však trvala len krátko, lebo čím viac sme sa blížili k stredu pecňa, tým viac sa menila jeho štruktúra, až sa zmenila na plastelínu. Nejedlý! To ma už tak nahnevalo, že som vzala chlieb a vybrala sa do Kauflandu. Slušne, v dobrom, pristúpila som k pultu informácií a s dôkazom v ruke som prosila o nápravu. Pýtala som sa, či Kaulfand sám pripravuje aj cesto, alebo pečie len mrazené polotovary. Odpoveď neprišla, slečna takou informáciou nedisponovala. Napadlo ma totiž, že chyba je len v nedostatočnom čase pečenia, jednoducho sa možno chlieb stihne len rozmraziť, no nestíha sa dokonale prepiecť. Preto sú konce chutné a stred jeden polepenec.
Slečna sa tvárila zúčastnene, prijala moju "vzorku" a vraj ju odovzdá pekárom, aby si to pozreli a prijali opatrenie, aby došlo k náprave. Verila som, že k náprave dôjde. Prešli vari dva týždne, kým sme nabrali odvahu znova vložiť chlebík do košíka. Minulý piatok sa tak stalo. Poviem vám, že ma skoro porazilo, keď sme zistili, že situácia sa nezmenila, rovnako sa lepil v ústach, prehltnúť tú mľazganicu takmer nešlo. Musela som nespokojne a aj smutne skonštatovať, že moje upozornenie nik nevzal na zreteľ.
Nakoľko sa mi nechcelo znovu ísť do Kauflandu a tasiť tam na nich ich nepodarok, usudzujúc, že to aj tak nemá význam, sadla som za počítač a napísala som sťažnosť priamo na stránku Kauflandu.sk. Prišla odpoveď, že moje upozornenie postúpili vedúcemu pobočky Kauflandu v našom meste, aby zjednal nápravu.
Som zvedavá. Som si istá, že potrvá, kým budem ochotná znova risknúť vložiť spomínaný chlieb do koša. Ak vôbec... Prekvapuje ma, že celé týždne vykladajú na pulty také nepodarky. Z vlastnej produkcie. Tiež ma prekvapuje, že nedostávajú od ľudí sťažnosti. No, viem ako to je. Málokomu sa chce ísť nazad do predajne, aby sa sťažoval. Možno ho viac nekúpi, pre istotu, a tým sa na vec zabudne. Pritom sa vždy nájde dosť tých, čo si ho ako "prvokupci" vložia do košíka. Verte mi, že nie som maniak na sťažnosti a že nezveličujem. Chlieb je ozaj nejedlý a jeho konzistencia pripomína kadečo, len nie striedku chleba. Je smutné, že oprávnená sťažnosť, upozornenie od zákazníka s hmatateľným dôkazom v ruke, s uvedením, že nejde o prvý taký prípad, nikoho z kompetentných daného oddelenia hypermarketu nezaujíma...