
Ale dosť bolo úvah a vráťme sa do reality všedných dní. Bude to síce môj uhol pohľadu, ako lekári vyriešili svoj problém a tým je nedostatok finančných prostriedkov u nášho najväčšieho pacienta tohto štátu v samotnom zdravotníctve. Diskusii na tuto tému sa nebránim.Je to pohľad človeka, ktorý pomoc lekárov a zdravotníkov potrebuje z dôvodu svojho vyššieho veku a pracovného opotrebovania. Takže podľa seba na pomoc mám plné právo, pretože zdravotná a sociálna poisťovňa ukrojovala značnú časť mojej výplaty. Tieto finančne prostriedky som nevyužíval na svoje osobné pôžitky, ale dostali sa každý mesiac na správny účet jednotlivých poisťovní. Čo sa s peniazmi dialo potom, už je otázka pre tých čo s nimi hospodária, ak sa to slovo dá vôbec v tomto význame použiť.Ja si pod slovom hospodárnosť predstavujem rozumné vynakladanie zverených finančných prostriedkov od poistencov tohto štátu na ich prípadne riešenie zdravotných problémov.Vyzerá to, že riadiaci pracovníci majú iné kritéria prerozdeľovania. Peniaze sa kotúľajú všetkými smermi len nie smerom k pacientom, ktorí ich potrebujú často krát vo svojej ťažkej chvíli rozhodujúcej aj o ich živote.Výsledkom nesprávneho prerozdelenia peňazí, znásobená vynaliezavosťou niektorých lekárov, ako šetriť ešte viac z toho mála čo dostanú (podľa názoru lekárov) od zdravotných poisťovní je nespokojnosť pacientov. Chcete dôkaz? Viem kde ho nájsť. Stačí si ráno privstať a prejsť sa okolo budov zdravotníckych zariadení, v ktorých poskytujú chorým ľuďom lekársku starostlivosť podľa svojich pravidiel, ale za peniaze pacientov.Hlavným pravidlom je, ak chceš byť ošetrený musíš si poriadne privstať. Zavčasu rána za každého počasia (zlé počasie väčšia náchylnosť k ochoreniu) sa postaviť pred budovy majiteľov, v ktorých ordinuje zdravotný personál poskytujúci potrebnú zdravotnú starostlivosť. Po 30-45 minútovom trpezlivom čakaní (na príkaz majiteľa budovy) vám bude otvorený vchod a dostanete sa k svojmu ošetrujúcemu lekárovi. Samozrejme ak máte to šťastie, že práve ordinuje a podarí sa vám dostáť potrebné číslo, ktoré zabezpečí vaše poradie pri náročnej ceste za zdravím. Nikdy neviete koľko čísiel bude vydaných v ten deň, existuje fenomén objednávania za poplatok a tak vaše ťažko vystané poradie sa pomaly odsúva. Je pravda, že existujú pravidlá na objednávanie za poplatok, ale pravidlá sú predsa na to aby sa porušovali.Pacienti prichádzajú (tí čo s vami pred budovou v rade nestáli) a vy stále čakáte. Ak v ten deň máte šťastie ošetrenia sa dočkáte. Stáva sa však, že lekár aby ušetril na svojich nákladoch má sestričku len polovičnú (v rámci slovenského vynálezu polovičná sestrička a polovičná administratívna pracovníčka, ktovie či je to patentované) a to je ten lepší prípad, pretože niektorý lekári sestričky nemajú vôbec. Pri pohľade lekára na preplnenú čakáreň, keď otvára dvere aby oslovil ďalšieho pacienta máte dojem, že nedostatok kyslíka v tejto čakárni a odpoveď na otázku ,,To idete všetci ku mne?!“ svedči o potrebe vyhľadať lekársku pomoc samotného lekára. Ak sa tak nestane lekárskej starostlivosti sa vám za vaše peniaze dostane a odchádzate od lekára v dobe, keď vám je najhoršie aspoň spokojný, že ste sa jej vôbec v tento deň dočkali.Sú tu noví členovia vlády, sympatická pani ministerka zdravotníctva, bude len na nich aký,,Smer“ bude v riešení veľkého množstva problémov tohto rezortu.Prvoradá je však úloha preSmerovanie finančných tokov zo zdravotných (aj v samotných zdravotných) poisťovní do skutočných potrieb súvisiacich so zdravotnou starostlivosťou o zdravie svojich občanov.