V čase, keď sa ostatní poskytovatelia freemailov hrdili pár desiatkami, poťažmo stovkami megabajtov pre e-mailové schránky svojich klientov, spustil Google svoju vlastnú službu Gmail . Na úvod každému novému užívateľovi pridelil pre jeho schránku hneď 2 gigabajty priestoru. Kým ostatné freemaily len kopírovali vlastnosťami i vzhľadom tradičného poštového klienta, Google ovládanie svojho Gmailu posunul o generáciu vpred.
Kým iné portály svoju reklamu vnucujú aj tam, kde ju nikto nechce a nečaká, Google zobrazuje reklamu len decentnú a nenápadnú, väčšinou textovú, aj to zacieľenú a tematicky súvisiacu s predmetom vašej momentálnej činnosti. Takáto reklama nielenže nie je vtieravá, ale niekedy uľahčí pracné hľadanie internetového obchodu s vecami, o ktorých si práve čítate.
Motto "Hľadaj, netrieď", ktorým sa dá vystihnúť jedna z príjemných vlastností Gmail-u a ktorá je zároveň hlavnou funkciou programu Google Desktop je spásou pre tých (vrátane mňa), ktorým triedenie množstva informácií v počítači prácu neuľahčuje, ale komplikuje (pri určitom kritickom množstve informácií, je kategorizácia problematická). Nič nie je ľahšie ako zadať do vyhľadávacieho okna kľúčové slovo a okamžite získať zoznam všetkých dokumentov na harddisku, ktoré ho obsahujú.
Toto nie je ani desatina z toho, čo Google (zadarmo) ponúka. Momentálne sa hrám so Spreadsheets (taký jednoduchší Excel) a nemôžem sa už dočkať pozvánky do Writley (taký jednoduchší Word). Čo je na tom také úžasné? Pre niekoho to možno nič neznamená, ale pre mňa je zaujímavé i potrebné mať k dispozícii svoje dokumenty, e-maily stále pri sebe, bez toho, aby som ich so sebou musel všade nosiť .
Vidieť svoju bytovku zo satelitného záberu, v priebehu pár sekúnd vidieť klip obľúbenej piesne, alebo si (aspoň) nakresliť dom svojich snov. To veru môžem.
Google určuje trendy. Je mienkotvorný a skôr či neskôr ho budú mnohí kopírovať (nechajú sa inšpirovať). Samozrejme, Google si to môže dovoliť ( minuloročný obrat okolo 6,1 miliardy USD). Jeho veľkou výhodou je určite aj to, že v sa v ňom, najmä na technických pozíciach, môžu zamestnať len tí najlepší z najlepších ...
Google srdcu milý
Dôvody, pre ktoré si ma Google získal sú celkom prozaické. Všetky jeho služby sú napadité, novátorské, jednoduché na ovládanie a prístupné z každého miesta, kde existuje pripojenie na internet. Väčšina ľudí vie o Google asi len toľko, že sa v ňom dá vyhľadávať. Google je však oveľa, oveľa viac. A stále sa rozširuje.