
A už je po dobrej nálade. Už mozog blúdi do zbytočných blenových úvah: sme naozaj takí otupení, že niekto usúdil, že znesieme takýto bilboard - i keď len na chvíľu (ak ho po nejakom proteste stiahnu) a podľa zámeru tvorcu sa pobavíme nad jeho šokojúco-"šteklivou" pointou? Aké hlavné posolstvo vysiela táto reklama? Bude to bar, kde je dovolené fajčiť a fajčiari, ktorí sa cítia ako lovná zver, nájdu zadymený ostrov spásy?
Alebo nejde o "také" fajčenie a bude to bar, kde sa budú ponúkať aj erotické služby na WC, za barom, v separé priestoroch? Alebo to bude rovno bordel ponúkajúci aj alko-nealko občerstvenie, kde pracovníčky do klienta budú liať drinky a do seba zafarbenú vodu? Možno bar, kde budú také dobré nápoje a za také ceny, že sa kolegynky v rámci Ladies night rozbijú na šrot a ponúknu na smradľavom záchode orálny servis náhodnému chlapíkovi? Bude to miesto, kde sa náhodný chlapík zaručene dostane k orálnemu sexu? Mal by to byť bar pre podozrivé indivíduá, tak to na mňa zapôsobilo. Alebo nový lajfstajlový pornočasopis. Čudujem sa, že to tvorcovi reklamy stojí za to - mať chvíľu vášnivú diskusiu o propagovanom produkte za cenu, že bude mať navždy v portfóliu príkladný odpad.
Ten koncept je taký hlúpy - mágovia pozabudli, že to "ich" (záchodové) fajčenie nie je neškodné, ale môže zdraviu uškodiť (HPV, HIV). Plus to podprahové posolstvo menej uvažujúcim, že je fun a cool správať sa rizikovo..
Volajte ma útlocitný, ale vadí mi ak mi niekto tlačí do hlavy toto ako jedinú možnú realitu. Realitu, ktorá znesie takúto reklamu na ulici - po ktorej korzujú matky s kočíkmi, uráža ma to aj za ne. Vadí mi, že to vidia malé decká, aj tínedžery. Vadí mi neslušné a vulgárne správanie. Vadia mi reklamy Hanna Montana s vymaľovanými osemročnými deťmi. Vadí mi, ak dievčatá nadávajú. Vadí mi, keď sú ženy prezentované ako tovar, keď sa z missiek automaticky stávajú ozdoby mafiánov za potlesku bulváru. Rovnako ako mi vadí pľutie v autobuse na zem, ožratí ľudia tackajúci sa za bieleho dňa. Vadí mi necitlivosť a neprirodzené posúvanie hraníc. Vadí mi, že sa komunikácia medzi ľuďmi nenesie na osi porozumenia a nejakého vzájomného povznesenia, ale podľa toho, čo z toho jedna alebo druhá strana získa. Vadí mi, že sa už takmer nedá vyhnúť vplyvu médií a keď do nás média tlačia, že zlé je dobré a nasledovaniahodné.
Pozn. - po čase sa v BA objavili ďalšie zo série týchto bilboardov, všetky rovnaká rapsódia v červenom, zaľudnené "plejmejtkou" Janou Minárikovou + nejakými škaredými chlapmi, silene bujaré a ako na potvoru neďaleko detských ihrísk.
Pozn.2 - http://medialne.etrend.sk/marketing-spravy/bilbordy-pre-barrock-su-podla-reklamnej-komisie-neeticke.html