Rozhodol som sa kúpiť nový notebook. Vytrvalo ma k tomuto rozhodnutiu tlačila moja manželka, ktorá si z nejakého dôvodu zmyslela, že ten, čo máme doma jej už na surfovanie po babetko.sk nestačí, okrem toho - veď boli Vianoce... :-)
Hoci ma celá naša rodina považuje za počítačového vševeda a opätovne sa na mňa obracia kedykoľvek má nejaký počítačový problém (vrátane nákupu nového vybavenia) (podobne je bratranec Jaro uznávaným odborníkom na kamery a videá a brat Miro na autá všetkého druhu, ujo Peter na spotrebný tovar, lacno dovážaný odkiaľkoľvek, atď.), asi preto, že sa živím programovaním a v reči obyčajných dedinčanov je to "niečo s počítačmi" = dostatočná kvalifikácia na všetko s počítačmi spojené.
No ale späť k môjmu novému rozhodnutiu - trendy nesledujem, o hardvér sa zaujímam minimálne, vedel som koľko chcem pamäte a aký veľký monitor, ale tam moje know how končilo. Nuž vybral som sa do Datartu a po chvíľke rozhodovania si kúpil krásny nový počítačík.
Na tomto mieste mi nedá nevytknúť Datartu pomerne slabých predajných poradcov, ktorí sa obmedzili na čítanie informácii z cenovky, dokonca mi nevedeli vysvetliť, prečo dva rovnaké notebooky (podľa špecifikácie na cenovke) od toho istého výrobcu majú rôzne ceny (rozdiel troch tisíciek (mimochodom - už to viem, bolo to v inej grafickej karte)).
Takže som so svojím novým zázrakom prišiel domov a ejha - ono to nemá PCMCIA kartu??! Chvíľku som bezradne hladal, ale našiel som len nejaký menší slot, kam moja EDGE karta na mobilný internet rozhodne nepasovala - ono totiž PCMCIA je prekonaná technológia a dnes sa už do notebookov štandardne montuje slot jej nástupcu - tzv. Express Card, no ale o tom som dovčera večera nevedel a v T-Mobile o tom pravdepodobne nevedia dodnes... Možnože to bola moja chyba, ale kontrolovať veci ako PCMCIA slot mi prišlo rovnako zbytočné ako kontrolovať USB porty či DVD mechaniku...
Nuž teda som hneď volal do Datartu, čo sa s tým dá urobiť, či to môžem doniesť hned späť, ale pán (Králik) na druhej strane ma ubezpečil, že stačí dôjsť na druhý deň a že niečo vymyslíme (bolo pol deviatej večer).
Tak teda som dnes došiel do Datartu, pripravený na všetko, prinajhoršom na to, že vycálujem ďalšie prachy za USB EDGE modem, no tam sa na mňa pán Králik pamätal z telefonátu a keď zistil, že notebook som v princípe ešte ani nerozbalil poriadne, nieto ešte spustil, a že nemajú nič iné, čo má PCMCIA slot, vrátili mi peniaze.
Príjemne ma tým prekvapili, videl som, že na podobné situácie nemajú žiadne procesy a vlastne ma mohli odbiť s tým, že je to moja chyba, no na druhej strane som im tovar vrátil v originálnom neporušenom stavu a okrem vyslovenej obštrukcie nebol žiaden dôvod nevziať ho naspäť, hoci to firemné pravidlá obyčajne nezaručujú.
Verím tomu, že by sa našlo x ďalších obchodov a predajcov, ktorí by sa so mnou za takýchto okolností ani len nebavili a som rád, že už aj v Bratislave sú obchody, kde je zákazník pánom i so všetkými svojimi vrtochmi. Kúpu notebooku som nateraz odložil, idem doriešiť ten internet, ale do Datartu sa s najväčšou pravdepodobnosťou neraz vrátim, aj keď možno nie práve po notebook.