Niektoré úseky ciest znesú vyššiu rýchlosť.

Je načase začať plne využívať potenciál infraštruktúry, ktorú tu máme.

Niektoré úseky ciest znesú vyššiu rýchlosť.
Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V modernom svete, kde sa životné tempo neustále zrýchľuje, je dôležité mať cestnú sieť, ktorá dokáže uspokojiť potreby rýchleho, ale zároveň aj bezpečného pohybu. S cieľom zlepšiť dopravnú infraštruktúru a ušetriť čas, ktorý trávime cestovaním, by bolo správne začať uvažovať o technických riešeniach, ktoré by umožnili efektívnejšie využívanie existujúcej infraštruktúry.

Ak by sme oplotili vybrané úseky ciest I. triedy a prijali opatrenia na zamedzenie vstupu chodcov na tieto úseky, výrazne by to prispelo k bezpečnosti a umožnilo vodičom rýchlejšiu a plynulejšiu jazdu. Takáto pomerne malá investícia, sa nám vráti viacnásobne. Po prvé, prispela by k zníženiu nehodovosti najmä v oblasti stretu vozidiel s chodcami a so zverou. Po druhé, uvedené opatrenie by umožnilo zvýšiť rýchlosť vozidiel na takýchto úsekoch ciest až na 110 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Technologický pokrok v oblasti bezpečnosti motorových vozidiel, v súbehu s novovybudovanými úsekmi diaľnic, je predpokladom aj pre zvýšenie cestnej rýchlosti na vybraných diaľničných úsekoch na 150 km/h. Najmä tí z nás, ktorí často cestujú naprieč krajinou, by tak mohli ušetriť kopec času a priznajme si, aj nejakú tú pokutu.

Realizovaním dvoch vyššie uvedených opatrení, by došlo k zvýšeniu plynulosti cestnej premávky a ku skráteniu doby cestovania. To by vodičom prinieslo úsporu v oblasti spotrebovaných pohonných hmôt a prírode podstatné zníženie objemu emisií z výfukových plynov. 

Naopak, v obytných zónach a vnútroblokoch je dôležité striktne vyžadovať obmedzenie rýchlosti. S cieľom minimalizovanie rizika nehôd a zvýšenia bezpečnosti chodcov a obyvateľov týchto oblastí, by som považoval za správne zníženie povolenej rýchlosti na 30 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Hospodárstvo Slovenska dlhodobo trpí investičným dlhom v oblasti cestnej siete. Je preto legitímne a správne hľadať riešenia, ktoré povedú k maximálnemu využitiu potenciálu existujúcej infraštruktúry. Okrem toho je dôležité hľadať riešenia, ktoré dokážu efektívne zvýšiť prepravnú kapacitu vybraných úsekov. Oplotenie vybraných úsekov ciest I. triedy takýmto riešením bezpochyby je!

Ján Šubák

Ján Šubák

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  245x

Volám sa Ján Šubák, mám 42 rokov, som ženatý a mám tri deti. Pochádzam z Michaloviec, v Bratislave žijem približne 15 rokov. Som absolventom Podnikovohospodárskej fakulty v Košiciach, Ekonomickej univerzity v Bratislave a tiež Fakulty Prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Žilinskej univerzity v Žiline. Profesne sa venujem predovšetkým obchodovaniu s cennými papiermi a investovaniu. V lete občas rybárčim, v zime rád trávim čas na horách. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu