Ako som prevychoval arogantnú úradníčku zo mzdovej účtárne.

Neviem presne, čím to je, ale podľa mojich vlastných skúseností, čím slušnejšie, tolerantnejšie a ohľaduplnejšie sa človek správa, tým viac sa ho snažia tí arogantní jedinci potupiť a ponížiť. Stupeň použitej drzosti a arogancie narastá až do okamihu, keď tomu slušnému dôjde trpezlivosť, začne sa nejakým spôsobom dôrazne brániť a potom sa ten šokovaný drzý a arogantný jedinec nestačí diviť, až sa ho niekedy i podarí prevychovať. A raz sa mi takto pri obrane proti ľudskej drzosti podarilo prevychovať jednu mimoriadne arogantnú úradníčku zo mzdovej účtárne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Pracoval som vtedy v jednom pološtátnom podniku s jeho typickými príznakmi. Zatiaľ čo technici, z ktorých produkcie podnik žil, sedeli natlačení v malých a tmavých kumbálikoch zariadených starým rozpadávajúcim sa nábytkom, administratíva sa pohodlne rozvaľovala v priestranných moderne zariadených kanceláriách a presne v duchu Parkinsonových zákonov dokazovala svoju nenahraditeľnosť rozosielaním čoraz nezmyselnejších smerníc a nariadení (napr. o povinnom upratovaní písacích stolov po práci). Programátori pracovali na starých šunkách a neustále márne žiadali aspoň o rozšírenie pamätí PC a napaľovačky na zálohovanie dát, zatiaľ čo administratíva bola tými vyzbrojená najvýkonnejšími modelmi PC so zvukovými kartami a reproduktormi, na ktorých sa dali hrať i tie na výpočtový výkon, grafiku a pamäť najnáročnejšie hry. Požiadavky na náhradné diely a servis sa bez akéhokoľvek zdôvodnenia nevybavovali resp. strácali s tým, že ak nebudú zrealizované do konca roku, máme si o ne na budúci rok požiadať znovu. Nebolo peňazí ani len na tonery do tlačiarní, zatiaľ čo administratíva si neustále kupovala nové kávovary a opekače hrianok. A v tomto administratívnom bordeli som sa stal šéftechnikom, zodpovedným za plynulý, bezporuchový a hladký chod informačných a komunikačných technológií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zo svojho predchádzajúceho pôsobenia v roli radového technika mi zostal zvyk chodenia do práce v roláku a obliekania si montérok pri práci a nevidel som jediný dôvod, prečo ho meniť. A tak ani úradníčky z administratívy na mojom vzhľade a spoločenskom chovaní nijako nepostrehli, že už nie som ten bezvýznamný radový bezbranný technik, na ktorého môžu bezdôvodne ziapať, keď donesie napr. nesprávne vyplnenú žiadanku.

Bol február a rovnako ako stovky tisíc iných zamestnancov som potreboval potvrdenie o zúčtovaní daňových preddavkov. Zavolal som sa preto v jedno dopoludnie na mzdovú účtáreň vedúcej a slušne som sa spýtal, či mi to potvrdenie môžu vystaviť a kedy si poň môžem prísť. Odpoveďou bol príval nadávok, že už majú po úradných hodinách, teraz že riešia iné problémy, nevedia, kde im hlava stojí a čo si to vôbec dovoľujem ju takto otravovať. Slušne som sa ospravedlnil, že som o žiadnych úradných hodinách nevedel, oficiálne nikde nie sú uvedené, že som to predsa nežiadal okamžite a chcem skutočne len to, aby si poznačila moje meno a dala mi vedieť, kedy si pre potvrdenie môžem prísť. Nasledoval priam hysterický záchvat a vrieskanie, že sa na mňa bude sťažovať mojim nadriadeným.

SkryťVypnúť reklamu

Nemalo absolútne žiadny zmysel sa akokoľvek rozčuľovať. Poďakoval som sa preto ironicky vedúcej za jej ochotu a ústretovosť, ospravedlnil sa za svoju otravnosť a drzosť, s úsmevom na tvári som položil telefón, niekoľkými kliknutiami myšou na počítači centrálneho dohľadu nad informačnými a komunikačnými systémami na mojom písacom stole som odstavil účtáreň od počítačovej siete i od telefónov, presmeroval telefónnu linku na hlásenie porúch na svoj stôl a pohodlne čakal na neodvratnú reakciu.

Behom dvoch minút na poruchovú linku volala rozčúlená vedúca účtárne a dôrazne požadovala okamžité odstránenie neočakávaných rozsiahlych výpadkov a závad, znemožňujúce im akúkoľvek činorodú prácu i zaslúženú zábavu. Bez toho, že by som čo i len trošku zvyšoval hlas, som jej tichým, kľudným, vyrovnaným a ľadovým tónom vysvetlil, že už mám po úradných hodinách, teraz že riešim iné problémy, čo si to vôbec dovoľuje ma takto otravovať, keď neviem, kde mi hlava stojí a že sa na ňu budem sťažovať jej nadriadeným.

SkryťVypnúť reklamu

Expresne vystavené potvrdenie mi vedúca účtárne doniesla ešte v to dopoludnie osobne. A odvtedy som už nikdy ani ja a ani nik z mojich kolegov žiadne problémy s nikým zo mzdovej účtárne nemal.

Ján Sýkora

Ján Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  19x

Bežný občan so zmyslom pre humor. Zoznam autorových rubrík:  VojenskéPolicajnéRuskéZo života

Prémioví blogeri

INEKO

INEKO

117 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu