Možno sa to stalo aj vám. Po troch rokoch ste sa rozhodli ukončiť využívanie ich služieb, lebo, áno, človek sa občas sťahuje. Spočiatku to vyzeralo, že noví nájomcovia bytu si túto službu prevezmú a mne tak svitla nádej, že ma to nebude nič stáť. Omyl, v UPS vás neodmenia za to, že im chcete poslať zákazníka a vykompenzovať tak vašu stratu.
Okrem toho, každý z telefonistov na zákazníckej linke vám povie niečo iné ako ten predtým. Konečný verdikt však znel, že ak chcete vy odísť a posunúť váš internet niekomu inému, aj tak zaplatíte.
Nakoniec sa tento scenár tak, či onak nenaplnil, takže mi ostalo len zrušiť službu. Na moju žiadosť o ukončenie zmluvy reagovali dvaja telefonisti. Prvý chcel, aby som zmenila názor a keď som povedala, že s nimi, vzhľadom na ich „fantastický“ servis nadobro končím, zavolal mi o pár dní niekto celkom iný a neuveríte – chcel mi ponúknuť služby UPC – ako potenciálnemu novému zákazníkovi. Neuveriteľné. To, že v UPS pravá ruka nevie, čo robí ľavá, to by som ešte prežila. Veď, sme ľudia a nemôžeme vždy za mizerný systém nášho zamestnávateľa.
Ale potom je tu ešte novinka, podľa ktorej vám UPS automaticky predĺžilo dvojročnú viazanosť. V zmluve, ktorú sme uzatvárali, bola viazanosť na dva roky a medzitým, ako pominula, malo UPS skvelú kampaň HR7, na základe ktorej vám jednoducho predĺžili viazanosť na ďalšie roky.
Bez vášho vedomia. Oni síce tvrdia, že mi poslali list (neposlali) a že informácia o ukončení zmluvy/ viazanosti je vo faktúre (nie je), ale ani jedno nie je pravda. Na môj písomný nesúhlas s týmto postupom nereagovali. V telefóne a osobne mi bolo vysvetlené, že je to štandardný postup a že mám možnosť túto viazanosť raz v roku zrušiť (aj to je vraj vo faktúre – nie je). A tiež, že mám byť rada, lebo Orange a ešte jedna firma automaticky zvyšujú aj sumu za užívanie služby. Skvelé, odôvodňovať svoju nezákonnosť ešte väčšou nezákonnosťou, to je také slovenské.
Takže na konci je zákazník, ktorý musí zaplatiť pokutu za porušenie viazanosti, s ktorou nikdy nesúhlasil. Ako je možné, že podmienky uzavretej zmluvy sa jednoducho zmenia, bez toho, aby ste podpísali dodatok, tak to som sa už nedozvedela. Slobodné rozhodovanie spotrebiteľa im nehovorí nič – veď zákazníci si nemôžu odchádzať len tak, ako sa im zachce (to mi skutočne povedal človek v kancelárii UPS).
Podľa tejto firmy sme jednoducho ich otrokmi a budeme robiť, čo chcú oni, či sa nám to páči alebo nie. Sťažovať sa môžeme na lampáreň. Však kapitalizmus... Písalo o tom viac ľudí, napr. spotrebiteľské centrum či Nový čas vo svojich článkoch uvádzajú, že je to nezákonný postup. Oslovila som Komisiu na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách pri Ministerstve spravodlivosti SR, aj Združenie slovenských spotrebiteľov. Čakám na ich spätné väzby, budem ich sem dopĺňať.
Každopádne, systém, v ktorom si veľkopodnikatelia môžu s klientmi robiť, čo chcú, by sa mal zmeniť.