Americkí vedci by mali svoje tvrdenia utajiť, ak nechcú byť obvinení z viery v bludy ako je astrológia a vôbec ezoterika. Práve čítam knihu "Angelológia dejín II.", kde Emil Páleš vážne berie meď ako kov Venuše, opisuje funkciu znamenia Váh a okrem iného pripúšťa súvislosťou medzi Venušou - meďou a depresiou, dokonca tam vidí súvislosť so samovraždami.
Nuž ale čo povedia Americkí vedci, to by malo byť posvätné, ja to aj tak beriem.
E. Páleš vo svojej knihe na strane 680: "Normálny obsah medi v krvnom sére ženy je 107 mg.kg-1. Počas tehotenstva stúpne až na 280 mg.kg-1. Tehotná žena je trikrát medenejšia, podobá sa kvetine vytvárajúcej duševný kalich pre prichádzajúcu duchovnú bytosť."
Venuša sa odjakživa spájala so ženskosťou, ale aj s umením, s citom, s duševnosťou. Mala svoju úctu v mystériách, a jej ctitelia sa pokúšali o ideál oddanosti až za hrob. Kto trocha pozná astrológiu, vie, že domom Venuše sú okrem Býka aj Váhy, ktoré v telesnej rovine sa prejavujú aj v podobe obličiek, ich funkcie. K nim patria nadobličky.
Obličky súvisia so vzťahmi, ak máme zlé vzťahy s okolím, alebo s hocičím, odnášajú si to obličky. Keď máme vzťah k Venuši a jej ideálom dobrý, rozvíjame lásku, pomáhame svojmu okoliu, slabším, ak sa dokážeme obetovať a premeniť svoje ego na vyššie Ja, vtedy obličky a nadobličky pracujú dobre. Ale ak niečo škrípe vo vzťahoch a prihlásia sa chute ega, príde stres a iné veci.
V strese nadobličky vylučujú kortizol a ten podporuje vylučovanie mnoho enzýmov na báze medi (často až 50% z ich celkového potenciálu), pravdepodobne na zvýšenie dostupnosti medi na účely imunitného systému. Hmm., zas tá meď ...
V nadobličkách sa tvorí dopamín a norepinefrín, ktoré sú spojené s motiváciou, radosťou, sociabilitou, záujmom o život a s kreativitou. Dopamínové okruhy sú spojené so slasťou, odmenou a závislosťou; serotonergné s náladou, mániou alebo s depresiou. Porucha a úbytok týchto látok sú spojené so stratou zmyslu a nízkym sebahodnotením. Drogy ako kokaín a extáza zvyšujú ich hladinu a navodzujú eufóriu ...." (Emil Páleš, Angelológia dejín II., str. 856)
Moje predošlé dva blogy boli úvodom pre tento blog. Poznal som ľudí, ktorí sa stali obeťami zle pochopenej Venuše, Venuše padnutej hlboko do hmoty. V jednom prípade to bola samovražda v druhom prípade spôsob života vedúci k smrti, čo je vlastne tiež taká nevedomá samovražda. Oba prípady súviseli s tým, čo ezotericky je Venušou.
Úkazy v hmote sú symbolickým odrazom dejov v duchovnom svete. Ideálom pre nás by bolo byť si plne vedomý sveta Ducha a zároveň pracovať v tomto hmotnom svete, na jeho pretvorení. Teda ide o taký stred. Lenže kto neuchopí svojím duchom napríklad princíp Venuše, jednej z božích bytostí (Anael), to mu potom padá dole v podobe medi ako príťaž ktorú treba odstrániť. Buď hrubohmotne odstránením tej medi, uzavretím sa do seba (zvýšenie medi v organizme spôsobuje autizmus) aby sme sa vyhli vzťahom a tým aj problémom, alebo naopak vypestujeme si v sebe duševný protipól k povedzme stresu, aby nás nezabil kortizol.
Emil Páleš: "Anael zvestuje duši tajomstvo prerodu skrze oddanosť a úctu k niečomu vyššiemu. Každý, kto takú oddanosť sľúbil, bude podrobený skúške .... Tento zážitok je o odumretí egu a zrode vyššieho ja. Je to vedomie, ktoré si vyžaduje pripravenosť zomrieť aj fyzicky, ale nie vyhľadávanie zbytočnej smrti."
A na záver:
"Zmysel života si dávame navzájom tým, že sme jeden pre druhého potrební. Kto sa chce priateliť len s mocnými, bohatými, krásnymi a múdrymi, aby u nich niečo získal, nepostrehol asi, prečo nám evanjelium odporúča venovať sa tým, ktorí nám nemôžu nič dať (Mat 25:40). Skloňte sa úprimne k niekomu slabšiemu, stojacemu na nižšom stupni ako vy. Urobte to bez myšlienky na odmenu. .............. Rastieme tým, že slúžime a pomáhame rásť; vtedy je vo veľkej reťazi bytia pomožené nám ...."
zdroje: http://sk.wikipedia.org/wiki/Dopam%C3%ADn
http://danielmarko.blog.sme.sk/clanok.asp?cl=294979&bk=32662
http://www.zzz.sk/?clanok=2137
Emil Páleš, Angelológia dejín 2
perex obrázok: http://www.guardian.co.uk/childrens-books-site/2013/feb/14/naima-b-robert-top-10-romeo-juliet-stories