Nie je pravda, že každý závan solidarity a humanizmu, či kolektivizmu alebo komunátorstva (Berďajev) musí byť pohrobkom onoho boľševizmu, či len učením Nemeckého Žida Marxa, ktorý prakticky spojil starý judaistický sociálny cit, jeho solidárny aspekt odrážajúci sa aj v Biblii s mentalitou vtedajšieho anglosaské sveta, ktorá by sa dala vyjadriť vetou "pokrok spočíva v konkurenčnom boji a víťaz má právo udupať porazeného."
To naozaj nikoho nenapadlo, že ľavicová idea solidarity, ktorá je viditeľná v Rusku, u nás, alebo hocikde inde nemusí mať pôvod v Marxizme, ani v komunizme, ani v boľševizme? Kto chce udupať túto ideu lžou o jej nemorálnom pôvode? Novodobý arci boľševik?
Čo čítate ľudia? Harryho Pottera a potom ešte tú o Červenej čiapočke? Ono treba niekedy aj Ruskú filozofiu, napr. "Berďajev - Pramene a zmysel Ruského komunizmu"
U Slovanov žil odkakživa cit pre celok, bol tu zmysel pre komunitu, obec a tiež tu žila túžba po spravodlivej spoločnosti. A ak tieto pocity davu vyplávajú na povrch, namiesto toho, aby sme ich pochopili a dali im vedomé smerovanie, nálepkujeme ich falošnými menami, alebo sa oni nepodchytené správne naozaj zvrátia na úpadkové formy boľševizmu!
Nemci vedeli dať svojmu sociálnemu citu formu a právny život, my to svoje nie len že nedokážeme mentálne podchytiť, ale dokonca sa nám hnusí naše vlastné intuitívne cítenie podobne ako Richard Sulík intuitívne dôjde k Slobode a Solidarite, ale vedome túto slobodu a solidaritu s armádou anarchokapitalistov opľúva. Aplikujeme cudzie a ani tomu nerozumieme ....
Nemýľme si komunizmus s prirodzenou povahou Slovanov. Naša túžba po spravodlivosti nikdy nebola uspokojená Rímskym právom, ani anglosaským a nebude ani pseudovedeckými neomarxistickými žvástami ktoré vedú aj tak len do chaosu. Tu sa neozýva túžba po komunizme, ale po spravodlivej spoločnosti, ktorá vyviera z niečoho viac ako je spoločenský konsenzus stojaci v podstate len na egoizme indivíduí, alebo skupín. Nám nestačí uväznenie v litere zákona s tisícimi dodatkami, kde potom život je len o byrokracii a kde sa nedá pre to množstvo príkazov a zákazov slobodne nadýchnuť.
Ale zas my chceme a máme potrebu podriadiť sa naozaj slúžiť niečomu čo je vysoké a vznešené. Máme potrebu prinášať pre to obete, čo vidno najmä v Rusku, aj keď sa to deje často v nedokonalej forme.
A vy, ktorí prahnete po slobode a neukotvili ste svoje duše v morálke, nepochopili ste zmysel solidarity, nečudujte sa neustálemu návratu boľševikov. Oni tu budú vždy pre vašu vlastnú vinu! Samozrejme urobia chyby oni a tak nastúpi vy a tak dokola. Pravica a ľavica to je ako obraz psa, ktorý si naháňa vlastný chvost. Pes je ale sprostý, no človek?