Liberáli a tí spomínaní propagátori egoizmu sa zlostia, akí sú tu ľudia hlúpi lebo volia zlodejov, komunistov a pod. No darmo sa zlostia, mali by skôr pochopiť príčinu.
My Európania a okrem toho aj Slovania máme vo svojich dušiach niečo iné, ako povedzme tí, ktorí odišli do USA bojovať o doláre. Čo to je? Aké je psychické založene Európana a bližšie Slováka?
Ale radšej začnem od všeobecných princípov, ľudia nemajú radi reči o rôznorodosti národov, väčšine stačí len to čo spája - brucho a možno aj niektoré iné orgány, ktoré máme spoločné.
Dnes stojí oproti ľavici a politickému stredu idea, že slobodný prirodzený egoizmus, aktivita preto, aby som ja dosiahol blahobyt pre seba, vytvorí všeobecný blahobyt. Blahobyt je jednoducho vedľajším produktom aktivity ega.
Dobre, toto robí egoizmus, ale čo altruizmus, ten blahobyt nevytvára? Okrem toho egoizmus nikdy nemôže byť slobodný, lebo túžby ktoré máme v nás vyvolalo čosi zvonku, a ak zarobíme, vždy je to na niečom čo predsa ľudia potrebujú, teda vlastne službou! Tak akýže egoizmus?
Keď sa narodí nový človek, plní želania rodičov a obyčajne dieťa je rado, ak ich poteší, ak ho pochvália za to, že ich potešilo. Dospievajúci si nachádza svoje idoly ku ktorým vzhliada a ktorým vlastne slúži a ak príde láska, načúva tej láske, slúži jej. Neskôr slúži partner partnerovi a obaja spolu deťom.
Keď si toto všimneme, môžeme si ešte myslieť, že hybnou silou pokroku je len egoizmus?
Je medzi ľuďmi princíp naplnenia ega, žiadostí, túžob. A potom je tu princíp, ktorý chce slúžiť iným a tak má z toho radosť, to ho napĺňa. Veď existujú ľudia, ktorí sú v niečom dobrí, možno ste to aj vy, ktorí keď ich niekto požiada o službičku kde sa prejaví ich schopnosť sú radi a potom sú radi aj preto, lebo ten druhý je rád, že sa teší z jeho práce, výrobku a pod ...
Chceli by sme dokonale egoistickú spoločnosť, kde každý podáva vysoké výkony aby zarobil peniaze, ale čo keď v ľuďoch drieme okrem žiadosti ega aj hlad po uplatnení altruizmu?
Kritizujeme predavačky, ktoré sa neusmievajú, zlé služby a pod., zlostíme sa, že predsa v kapitalizme také niečo je neprípustné. Veď nech sa usmieva, ak ju platia, nech mi slúži ak chce zarobiť ... Ale čo keď toto našincovi nestačí? Možno vedome áno, ale podvedomie sa búri?
Urobili sme z peňazí svätú krv spoločnosti, ona má dávať život. Naozaj? Nie je to zvrhlý motív ako byť slušným človekom? Pozri, ty si egoista, chceš peniaze a máš ich, ak sa na nás budeš usmievať, alebo hocičo iné. Je jedno remeslo, ktoré minimálne bolo pokladané za nemorálne, pretože lásku predávalo za peniaze. Dnes je systém prostitúcie všade. Ale dá sa pravá láska vynútiť?
Egoista musí slúžiť, aby zarobil. Je to ešte egoizmus? Kto tu klame a prečo? Liberalizmus o ktorom hovorím zamlčiava duchovnú podstatu človeka, teda aj iné princípy ako je ego. Preto títo liberáli sa často zároveň ukazujú aj ako veľkí bojovníci proti viere. Ale ako som ukázal, ich východiska sú mylné, alebo čiastočne by uspeli paradoxne v spoločnosti, ktorá vzišla z kresťanskej morálky a teda nejako by tento systém s problémami držal. A tak je to v USA, ktoré založili rôzni ľudia v Európe prenasledovaní za náboženské presvedčenie, prví osadníci na území budúcich USA sa riadili prísnymi náboženskými predpismi, ale už v takom skostnatelom zmysle.
Myšlienkami smerujem práve k tomu, že duša stredoeurópana, a zvlášť Slováka chce naplniť aj svoj zmysel pre altruizmus, pre konanie z pocitu vlastnej užitočnosti pre iných, pre princíp bratstva v ekonomickej sfére. Teda nie dravo egoistický súťažiť, ale spolupracovať.
A preto tu zlyhá každý liberálny systém, pričom vákuum po niečom čo je tu nenaplnené zapĺňa pokrivená ľavica oligarchického SMERu.
V nás žije niečo, čo by dosiahlo svoje naplnenie v idei sociálnej trojčlennosti a v nej sloboda ekonomike neprislúcha, lebo hospodárstvo sa riadi svojimi viac-menej presnými zákonmi, nie je tam ľubovôľa, neviditeľná ruka trhu nejestvuje, sú len presne poznateľné potreby ľudí. Nakoniec Adam Smith bol veriaci človek zaoberajúci sa etikou, a vytrhávať z kontextu jeho "neviditeľnú ruku trhu" nie je seriózne, lebo on ju chcel aplikovať v spoločnosti, v ktorej sa intenzívne rozvíja viera a morálka, teda cnosti, na čo títo libertariáni kašlú a tvrdia, že sú v tomto relativisti.