Ajhľa, poviem vám tajomstvo: všetci neumrieme, ale všetci sa premeníme, razom, ihneď, len čo zaznie hlas poslednej trúby. Lebo zaznie trúba a mŕtvi budú vzkriesení neporušiteľní a my sa premeníme.
A ešte predtým píše: Nie je každé telo to isté telo; veď iné je telo ľudské, iné telo zvieracie, iné zase telo vtáčie a iné rybie. Sú aj nebeské telá, sú aj zemské; ale iný je lesk nebeských a iný zemských; iný je lesk slnka, iný mesiaca a iný hviezd; veď leskom líši sa hviezda od hviezdy.
Tu vidno že Pavol hovorí nielen o kvantite, ale aj o kvalite, o odstupňovaní, o pokroku. Ako správne hovorí katechizmus, vzkriesenie sa zjavuje postupne. To je pekná narážka na Duchovnú evolúciu.
Všimnime si ako sa evanjeliá snažia zdôrazniť že sa Boh nemohol vteliť do hocakého tela. Jeho matka musela byť čistá v každom zmysle a musel mať tiež vznešený rodokmeň, pôvod. Nie je to teda tak, že hocaká žena bola omilostená na takúto úlohu - porodiť Mesiáša, ale musela to byť žena ktorá iste sama sa snažila byť v zmysle duchovnom dobrá. A takisto Jozef.
Lebo je nezmyselné tvrdiť že Boh si pestoval určitú rasu a v nej rodinu, len preto aby sa tam raz vtelil. Takisto totiž mohol „vypestovať" všetkých ako dobrých a bohabojných. Prečo to neurobil? Vtelil sa zrejme tam, kde mu i ľudia v tele vyšli v ústrety slobodným rozhodnutím.
Je zrejmé že príchod Mesiáša sa pripravoval dlho dopredu. Židovskému národu boli dané prísne zákony. Tieto zákony mali zmravniť Židov tak, aby po generáciách sa narodila žena ktorej telo by bolo schopné porodiť dieťa mužského rodu s telom schopným pojať Božstvo. Toto telo mužské muselo Boha vôbec „uniesť v sebe". Príchod Mesiáša bol teda dlho a dôkladne pripravovaný. No a práve z tejto prípravy príchodu Mesiáša mám náhľad že to v podstate činnosť, skutky generácií takto učinili. Samotná viera Židov by teda príchod Mesiáša neumožnila, ale práve len dodržiavanie čistoty tela a ducha, teda mravný zákon mohol umožniť aby sa Ježiš mohol narodiť a stať sa Kristom.
Ale nie len to umožnilo príchod Mesiáša. Bol to Ježiš sám ktorý to umožnil. Ako to?
Sú dve hlavné verzie. Prvá hovorí o tom že Boh si akosi utvoril svojho syna v tele Márie pomocou Ducha svätého. Vytvoril teda bytosť ktorá bola už od začiatku údajne dokonalá. Ale prečo tak nestvoril každého, je podivuhodné ...
Druhá verzia hovorí o tom že určití zasvätenci žili tak morálne, aby v ďalšom živote sa znovuzrodili v dokonalejšom tele. Jeden z tých zasvätencov bol Ježiš. Nie len že sa sám zdokonaľoval, ale narodil sa aj v národe ktorý bol určený pre zrod Mesiáša.
Čo je pravdepodobnejšie? Bohom pripravovaný národ ktorý sa má zdokonaľovať a akési „naočkovanie" Božieho syna do tela ženy, alebo Bohom pripravovaný národ, do ktorého sa zrodil Bohom pripravený muž z vlastnej slododnej vôle, ktorý sa v 30 roku svojho života stal Božím synom aktom prijatia Božieho Ducha?
Píšem o tom preto, lebo aký div by bol vo vzkriesení Krista, ak by to bol len Boh ktorý tak urobil? Veď v Bohu nie je nič nemožné. Prečo sa muselo na udalosť vzkriesenia dlho čakať? Na čo sa muselo čakať? Hádam na vhodné podmienky, nie? Boh vyčkal na vhodné podmienky, kedy bude možné vtelenie Božieho Ducha. Veď keby na tom nezáležalo, všetko by sa stalo úplne inak.
A stalo sa že vyspelá bytosť Ježiš pojal v 30 roku svojho života Božieho Ducha, 3 roky pod jeho vplyvom účinkoval, bol ukrižovaný a vstal z mŕtvych v premenenom, oslávenom tele. Toto sa stáva obrazom pre našu budúcnosť, keď si i my pripravujeme Božím zákonom a priamo, aj pomocou Ježiša Krista svoju premenu tela na večnosť. Každá naša snaha žiť morálne a v súlade s Duchom nás posúva bližšie k večnosti a k realite vzkriesenia.
Nech teda každý posúdi sám ak zváži všetky fakty v živote a v písme, či stačí len veriť a niekde patriť, alebo treba aj konať a patriť len Bohu.
Verím vo vzkriesenie ako v premenu, nie vo vzkriesenie fyzického tela ako napr. Jehovisti . V to by mal veriť každý katolík. Lenže môžeme mať premenené telo bez snahy o jeho premenenie? Môžeme premeniť telo, ak nás zaujíma len fyzické telo s jeho žiadosťami?
Narodil by sa Mesiáš v tele Máriinom ak by len verila, alebo narodil sa lebo bola čistá preto lebo tak chcela?
Môže byť teda úprimný kresťan ten kto verí vo vzkriesenie ale je mu ľahostajná príčina a jeho vlastný podiel na tom vzkriesení?