Moja kariéra v reklamnom štúdiu

Vždy som chcel robiť čo ma baví. Kto by nechcel? Ja som chcel pracovať v reklame lebo som si myslel že je to najbližšie môjmu talentu a reálnejšie ako sa stať profesionálnym maliarom. Vyhodili ma z dvoch firiem kým som sa naučil zvládať grafické programy. Vlastne len z jednej, v druhej som pracoval na čierno, tak to ani za vyhazov nepovažujem. Do tretej som už prišiel aspoň s tým že viem robiť v Coreli a Photoshope. Tam som zostal až do rozpadu firmy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Tešil som sa na prácu. Predstavoval som si ako uplatním svoje vedomosti o podprahovom vnímaní, aké rafinované pasce pre oko budem vymýšľať. A ľudia budú hádzať peniaze tej firme pre ktorú som vyrobil pútač, lebo ten ich zhypnotizuje.

Tak som sa do toho pustil. Dostal som od šéfa úlohu a hral som sa s farbami, tvarmi a písmom aby som dosiahol čo najlepší účinok, aby to bolo čo najkrajšie. Chcel som dať do toho všetky svoje vedomosti, cítenie a talent.

Po týždni ma šéf oslovil: " Joži, prečo ti ten návrh tak dlho trvá? To musíš bum bum a je to. Pozri sa:"hodil predo mňa cédečko a pokračoval v kázaní: "Tu máš obrázky zo všetkého o čom by mohla byť reklama. (clipart) Keď robíš pútač pre krčmu, stiahni tam nejaký krígeľ piva, keď kvetinárstvo, máš tam sto rôznych stvárnení kvetov. My si nemôžme dovoliť dlho spracovávať návrh. Kto nám to zaplatí? Príde ďalšia robota." (rok 1997)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zavolal si ma k hotovým výrobkom a ukazuje: "robíš pre právnika? Parížska modrá ako podklad, bronz písmo pätkové. Otváračky u lékara? Zlatý podklad, čierne písmo. Reštiky? Daj tam potravinárske farby, (zelená, červená, žltá), stiahni nejaké taniere s hromadou jedla a je to!"

Pochopil som. Výsledok návrhu reklamy musel vychádzať z čím narýchlejšieho vyhotovenia popri kvalite minimálnej odhadovanej tolerancie u zákazníka. Dokonca ak chcel zákazník niečo zložitejšie, mal som sa pokúsiť odhovoriť ho od toho.

Celá moja práca potom pozostávala zo sústredenia sa na techniku procesu vyhotovenia čím jednoduchšieho, najlacnejšieho a najrýchlejšie spracovaného pútača, nápisu, vizitky či pozvánky, spracovania loga apod ... Žiadne nádherné písmo, ale taký kompromis, aby sa čím ekonomickejšie naukladalo na samolepiacu fóliu do rezacieho plotra.

SkryťVypnúť reklamu

Bum bum bum ... Urobil som dve rovnaké motívy na pútačoch pre dve firmy? Nevadí. Jedna je z Michaloviec, druhá z Humenného, hádam sa nestretnú... A ak hej, čo na tom? Štandard a móda, že?

Šéf mal najradšej veľké zákazky. Napr. vyhotovenie kvánt označení palív pre benzínky. Tam nič netrebalo tvoriť, len rezať a lepiť .... Alebo veľké reklamy umiestnené vo výškach kde sme zarobili hádam najviac na ich montáži. Alebo vylepovanie bilboardov. Platili nás za takú kreativitu ktorá pozostávala z rozmýšľania že ako si rozmraziť skrehnuté prsty pri výlepe pre AMG ku koncu februára. Ale víno pri tom mraze chutilo:-)

SkryťVypnúť reklamu

Myslím že takto sa začala moja robotnícka kariéra. Pokračovanie nabudúce.

Jozef Kamenský

Jozef Kamenský

Bloger 
  • Počet článkov:  316
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zaváži len to, čo neumiera a pre nás neumiera to, čo umiera s nami. Zoznam autorových rubrík:  filozofické zamysleniapoéziaduchovnoumenieportréty blogerovDuch pôsobiaci v časealchýmia vareniaangelológiahistóriaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

275 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

2 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
SkryťZatvoriť reklamu