
Čo sú to ale za ľudia, ktorí nevedia nič o svojom národe, ktorí nechcú cítiť v svojej reči génia národa a ktorí len stroho veria cudzím názorom, sú len ako stroje ktoré si hovoria náboženski založení, ale boh v nich nežije? Kto sú tí, ktorí necítia ducha a hovoria o duchu? Chcú o ňom hovoriť správne a podľa vzoru svojho vodcu. Ani ja neuctievam Pannu Máriu na obrázkoch. Som ale synom tejto zeme a cítim z nej to čo inšpirovalo i mojich predkov. Starí Slovania uctievali Matku Zem, oni cítili ženské božstvo už dávno. Nie nadarmo prvý kresťanský chrám bol zasvätený Sophii, božej múdrosti a práve tú si vzali za svoju prví Slovanskí kresťania. Táto Sophia nebola abstraktom, ale živou bytosťou ktorú potvrdilo i sv. písmo:
Kniha prísloví:
Pán vládol nado mnou od počiatku svojich ciest,
prv ako stvoril od pradávna čokoľvek. Od večnosti som ustanovená,
od počiatku, prv ako povstal svet. Nebolo ešte morských prehlbní,
keď som sa ja už zrodila,
nebolo ešte žriedel obťažených vodami. Prv ako sa vrchy vhrúžili,
pred pahorkami som sa zrodila, prv ako nivy urobil a planiny
a prvé hrudy na zemekruhu.
Sv. Konštantín mal tento sen:
„Stratég zhromaždil všetky dievčatá z nášho mesta a povedal mi: Vyber si z nich, ktorú chceš, za manželku sebe na pomoc a vekom primeranú. Keď som si ich všetky poobzeral a obhliadol, videl som jednu zo všetkých najkrajšiu, so žiarivou tvárou a krásne vyzdobenú zlatými šperkami, perlami a všemožnou krásou. Volala sa Sofia, to jest Múdrosť: tú som si vybral."
Veci ducha sú hlbšie ako si myslíme. Boh vie čo robí a nie je často na mieste nevraživosť ak sa dozvieme že myslíme na to isté aj keď to každý inak nazývame.
Citujem Emila Páleša:
„Čo povedať o duchovnej úlohe Slovenska?
Patrónka Slovenska, ktorú mu pririekla katolícka cirkev, sedembolestná panna Mária. Takýchto patrónov a podobné symboli nerozdávala cirkev len náhodne, ale robilo sa to za dlhšieho pozorovania národných charakterov.
Panna Mária – exotericky, znamená ezotericky - Pannu Sofiu. Panna, ktorá porodila, v najtemnejšom období roka – panenská duša, v ktorej sa rodí Kristus, zrod polnočného slnka. Uprostred zvierat – v astrálnom tele, sa rodí vyššie Ja.
Panna Mária, ktorá zaujala po nanebevstúpení miesto dvanástich apoštolov – to je vonkajší obraz Sofie a dvanástich cherubov (znamení).
A prečo sedembolestná? Prežitá bolesť, ale prežitá zmysluplne, sa v budúcom vtelení u človeka premieňa na múdrosť.
Slovenská národná duša sa má stať pannou Sofiou! To je ten svätý cieľ, nie vychytralosť rozumu, ale múdrosť ktorá vidí srdcom.
Je ešte čo dodať?