Preto ku kvalitatívnej zmene zatiaľ nepomohlo ani premenovanie Slovenskej televízie na Rozhlas a televíziu Slovenska, a podobná zmena pomenovania ešte neprospela ani Ministerstvu školstva SR na Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky. Vzhľadom na to, že Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky sa ma profesne dotýka, dovolíme si tvrdiť, že za posledné mesiace sa v tejto inštitúcii v podstate nič nezmenilo, a to aj napriek premenovaniu.
S ľútosťou musím dokonca konštatovať, že toto ministerstvo skôr hibernuje, a vyvíja ešte menej činnosti, ako to v minulom volebnom období. Ak aj niečo v dielni ministerstva školstva vznikne, vždy sa jedná len o malú a bezvýznamnú korekciu predchádzajúceho stavu. Takým krokom bolo napríklad zrušenie polročných vysvedčení, ale aj akože kompromisné riešenie v „Projekte Infovek 2", kde sa vraj po trojmesačných rokovania podarilo ministerstvu školstva vyrokovať so spoločnosťou Slovak Telekom úsporu vo výške 10 038 505,52 € (s DPH). V prípade zmluvy so Slovak Telekom treba však okrem iného podotknúť, že sa jedná len o kompromis z kategórie „ aj vlk sa najedol, aj ovca zostala celá".
O tom, že podobné riešeniach výrazne vystihujú súčasnú prácu predmetného ministerstva, ma presvedčil aj nedávno ministerstvom školstva vydaný Metodický pokyn č. 21/2011 na hodnotenie a klasifikáciu žiakov stredných škôl. Tento metodický pokyn nadobudol účinnosť od 1. mája 2011, pričom svojou účinnosťou ruší metodický pokyn č. 8/2009-R zo 14. mája 2009 na hodnotenie a klasifikáciu žiakov stredných škôl v znení metodického pokynu č. 10/2009-R z 15. júla 2009 a v znení metodického pokynu č. 11/2009-R z 25. augusta 2009. Čo však tento nový metodický predpis priniesol? Jednoducho nič, pretože v podstate sa len vykázala nejaká pracovná činnosť, minulo sa pár hárkov papiera, niekto za to dostal zaplatené, ale v skutočnosti tento dokument neprináša nič nové.
Jedná sa len o upravenú kópiu predchádzajúceho rezortného predpisu, pričom jedinou badateľnou zmenou je akurát zmena názvu inštitúcie (Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky) v hlavičke dokumentu a asi na dvoch ďalších miestach v texte. Potom ešte v článku 7 pribudli štyri písmenká A1, A2, B1, B2, ktoré vyjadrujú úroveň ovládania cudzieho jazyka podľa Spoločného európskeho referenčného rámca pre cudzie jazyky a asi najviditeľnejšou zmenou bolo vypustenie jedného celého článku číslo 25, hovoriaceho o pedagogickej dokumentácii a dokladoch o vzdelaní. V predchádzajúcom predpise sa v tomto článku okrem iného písalo aj toto: „Na konci prvého polroka školského roka škola vydá žiakovi natrvalo polročné vysvedčenie. Na konci školského roka škola vydá žiakovi vysvedčenie, v ktorom sa uvádzajú výsledky hodnotenia za prvý polrok a za druhý polrok školského roka".
Nový metodický pokyn už žiadnu zmienku o vysvedčeniach vôbec neobsahuje. Autori nového pokynu boli asi presvedčení, že po zrušení polročných vysvedčení je už tento článok vzhľadom na úsporné opatrenia ministerstva školstva úplne zbytočný. Čo na tom, že sa na konci školského roka v školách vydávajú ešte vysvedčenia koncoročné.