
Utajené číslo, hm. Moje súkromné pravidlo No.1 pri telefonovaní - nikdy nereagovať na utajené čísla !!! Lenže Braňov mobil niekedy zaštrajkuje a predstavuje sa ako Pán utajený. No čo risknem to, kto iný by to bol. CHYBAAAAAAA !!!!!!!
„Dobrý deň, tu slečna xy – agentúra GfK, robíme prieskum počúvanosti slovenských rádií, mali by ste chvíľku čas na telefonický rozhovor?“, ozval sa milý príjemný hlas, ktorému sa nedalo odolať.
A ja duša dobrá som jej nevedel povedať nie, keď už ma vymákla. Som proste Ja. A okrem toho sa mi takéto čudo ešte neprihodilo, tak som bol zvedavý čo z toho bude. A keď už mám meškať tak poriadne, no nie : - ).
„Chvíľu by som si našiel“, zavelil som, na čo sa spustila lavína otázok:
aké slovenské rádiá poznám (ona povedala názov a ja som mal na výber áno / nie),
aké hudobné stanice počúvam (opäť klasický scenár),
koľko minút / hodín denne počúvam rádio,
aké je moje najpočúvanejšie rádio,
a na záver perlička – odposluch krátkych 10 sekundových ukážok piesní a ich hodnotenie na stupnici 1 – 5 podľa klasického školského systému, s dodatkom či by som chcel pieseň počuť v rádiu častejšie, menej často alebo priemerne. No nerátal som koľko ukážok sa mi prehnalo hlavou, ale ak rátam 10 sekúnd na ukážku a ten zázrak trval 5 minút, tak mi z toho vyšlo 30 vzoriek. Niekde som sa dočítal, že na dobrú štatistiku treba použiť minimálne 30 kusovú vzorku, tak išli asi podľa tohto kľúča.
Veta „Toto bola posledná ukážka, ďakujem Vám za Váš čas a želám príjemný zvyšok večera, dovidenia“, bol nádherný balzam na moje rozpoloženie, pretože sa mi už začala odkrvovať ruka, v hlave stúpal tlak, ako vždy, keď počúvam mp3 cez nekvalitný prehrávač, nervozita mnou lomcovala, bol som hladný a potreboval som ešte zabehnúť aj na záchod. Už sa ani nepamätám,kedy som naposledy pri skončení rozhovoru použil veľký dôraz na zvýraznenie mojej vďaky za jeho ukončenie :- ). Tá krátka chvíľa ma stála 10 minút. Ale bol som nakoniec aj rád, že som urobil slečne xy ďalšiu čiarku v štatistike a ona bola bližšie k záveru jej mizérie. Lebo podľa mňa, obvolávať stovky ľudí, byť k nim úctivý, aj keď vám je na prd, v krátkom časovom intervale stihnúť zo seba vysúkať more informácií a popri tom sa nezakoktať a byť ešte aj milý často k nevrlým obetiam, to je čistá mizéria.
Som zvedavý, pre ktoré rádio robili tento prieskum. Dúfam, že nerobili všeobecnú šablónu ako by mali rádiá fungovať, lebo by ma vôbec nepotešilo, keby taký SRo1 presedlal na programovú štruktúru takého Fun rádia, alebo naopak : - ) ...
Výnimka ale potvrdzuje pravidlo a nabudúce si už dám na takýchto špiónov väčší pozor.
Ako odmena ma už čakala na stole u Číňana báječná čínska kuracia polievka a jemne pikantná kačica s restovanou zeleninou. Len škoda, že to za mňa nezacvakal GfK : - ).
P.S. odkaz pre všetky agentúry skúmajúce prieskum trhu – prosím vymažte si moje číslo zo svojho adresára, aj tak mi je záhadou, kde ste ho zobrali