Svoje rozprávanie začala so značnou dávkou rozhorčenia a ako sama povedala, už riadne opadlo. Posúďte sami.
- Mobil som mala v tichom režime, ale keď sa neznámy dožadoval mojej prítomnosti, akosi podvedome som hovor prijala. Nerada prijímam neznáme čísla, pokračovala Zuzka v rozprávaní.
- Dobrý deň. Volám pani tuatu. To som ja. Chcela som odpovedať na pozdrav, telefón - robot (ženského pohlavia) ma predbehol a v nacvičenej tónine desaťtisíc krát zopakovaných fráz pred kamerou, pokračoval: pani XY, mám pre vás radostnú správu, máte možnosť u nás získať zadarmo príspevok na mobilný telefón vo výške tejatej alebo 100 minúť do všetkých sieti za 10 centov, vrátane zahraničia (menovala krajiny), ale my sme vám k ním pridali ďalších päťdesiat minút. Ktorú cenu si vyberiete?
- Dáte mi čas na rozmyslenie alebo sa musím sa rozhodnúť hneď?
- Nie, kým si to rozmyslíte, chcem, aby ste mi zo svojho občianskeho preukazu nadiktovali číslo, začína dvomi písmenami abecedy a potom nasleduje šesť číslic. Poslušne ako žiak v škole, som jej nadiktovala. Výborne, pani XY a teraz mi pekne nadiktujte vašu adresu. Aj tu som jej nadiktovala. Overovala si ako blondínka každé slovo dva krát. A teraz mi, pani XY, nadiktujte vaše rodné číslo, ale len to za lomítkom, sú to tri alebo štyri číslice... Vtedy to začalo byť Zuzke podozrivé a uvažovala o volajúcej, ale aj o sebe, či jej nevynadať... ale čo, človek je už raz taký. Viete, ako sa hovorí: „keď ti dávajú, ber; keď ťa bijú, utekaj".
Ešte raz, pani XY, chcem si overiť, či adresa, ktorú ste mi nadiktovala je z občianskeho preukazu alebo máte aj inú? Mám, ale už vám ju nepoviem, poslušnosť prešla do vzdoru. Máme vám cenu zaslať na túto adresu? Nestihla vraj odpovedať, pani volajúca pokračovala. Keď ste si vybrali tých 150 minút za 10 centov chcete viazanosť na 12 mesiacov alebo na 24 mesiacov? Opäť podľahla a povedala: na 24 mesiacov. A esemesky máte zdarma.
- K tehotenskej nevoľnosti mala Zuzka v tomto stave blízko, ale ako sama vravela, teraz ju to chytilo z „dámy telefonujúcej". Vraj zvedavosť jej nedovolila prerušiť hovor a aj napriek rozpísaniu žalúdka čakala na rozuzlenie. A dočkala sa.
- Ozve sa vám kuriér, zaplatíte mu, pani XY, jednorazový poplatok 5 €. Rozumeli ste pani XY? Jednorazový. A keďže ste si to objednali cenu dvakrát, zaplatíte mu dva krát 5 €, to je spolu 10 €. Vtedy ju Zuzka surovo zadržala slovami: - no moment. Hovoríme spolu hádam päť minút, počítať viem a aj násobiť, nič som si dvakrát neobjednala. Tak dobre, pani XY, zaplatíte mu 5 €. Pani, XY, radi by ste potešili touto milou pozornosťou našej spoločnosti niekoho známeho, blízkeho? Na odpoveď nečakala a pokračovala, zavolám vám o dva dni, dovtedy si na niekoho spomeniete a nadiktujete mi údaje. Som zvedavá, či mi zavolá, povedala Zuzka, len toľko sa spýtam, či robí toto povolanie rada, za koľko a či vie, že zber osobných údajov nemôže vykonávať? Číslo som si uložila z jedného jediného dôvodu: keby som sa mala živiť touto prácou, asi by to bolo veľmi krátko. Na záver uvádzam bezplatnú telefónnu linku: 02/32112609, keby si niekto chcel spríjemniť deň.
Čo dodať na záver: „bez práce ťažko... s takou prácou ešte ťažšie". Zuzka bola veľmi rozhorčená. Na záver nášho stretnutia skonštatovala: „som rada, že s O2 nemám nič spoločne a o ich marketingových ťahoch začínam fakt uvažovať, ako o neoprávnenej činnosti."
Ako zakončiť dnešnú úvahu? Nuž, svet podvodníkov a klamárov sa rozšíruje rýchlosťou blesku do všetkých oblasti života.