Jedna sa stala v predajni potravín Supermarket Vanil na Gorazdovej ulici, ktorej majiteľom je pán Jozef Papcun. Pred nedávnom som si v tejto predajni okrem iného kúpila tatársku omáčku značky Fresh v 250 gramovom balení, ktorej cena bola 0,69 €. Jej minimálna trvanlivosť bola do 12. 6. 2012. Táto tatárska omáčka dobu trvanlivosti nevydržala a podľahla skvaseniu a keďže nie som ľahostajná ku konzumácii potravín a na ich kvalite mi záleží, rozhodla som sa v rámci prevencie na tento fakt kompetentných upozorniť. Keďže som aj vtedy potrebovala čosi do kuchyne dokúpiť, navštívila som túto predajňu, zaplatila za tovar a ukázala tatársku omáčku, ktorej dno nádoby zdobila voda. Prvé slová, že im chcem niečo ukázať pokladníčke vyliali rumenec na líca a pani vedúcej tiež. Skontrolovala pohľadom pokladničný blok a zobrala s „odporom“ pohár skvasenej tatárskej omáčky do skladu so slovami, že sa poradí s pánom majiteľom a aby som sa zastavila o dva dni.
Po dvoch mi pani vedúca oznámila, že tatársku omáčku vyhodila a ak som ju chcela reklamovať, musela by som im predložiť presný rozpis teplotných rozdielov, ktoré som mala v byte počas jej skladovania, teda v chladničke a v každej miestnosti, lebo podľa pána majiteľa som ju „prenášala z izby do izby“ a skvasenie privodila „nesprávnym skladovaním“ sama. Pani vedúca nezabudla poznamenať, že pán vedúci sa doslova z toho smial.
Ich úškrn bez mojej prítomnosti si viem živo predstaviť a verím, že aj oni si predstavili moje rezolútne rozhodnutie v tejto predajni nikdy nenakupovať, aby som nemusela 365 dni v roku zapisovať teplotné rozdiely v izbách pre prípad „nesprávneho a nezodpovedného skladovania“ potravín. Odkazujem pánovi majiteľovi, že na uskladňovanie tatárskych omáčok a podobných druhov potravín máme doma chladničku zakúpenú v novembri 2010, teda pomerne novú so stálou teplotou.
Druhá skúsenosť, ktorú vám opíšem sa stala v predajni Bicykle na Zimnej ulici, ktorej majiteľom je Alexander Schwabik. Poviem pravdu, že už niekoľko mesiacov sme sa s manželom obzerali po bicykloch, ale vždy ostalo pri pohľadoch na bicykle, preštudovaní si základných parametrov a odchodoch z predajní. V snahe tento sen doviesť do úspešného konca sme do kúpy bicyklov zainteresovali odborníka na slovo vzatého, ktorý urobil prieskum trhu a sám nám túto predajňu odporučil. Náš známy predavačovi zadal požiadavku a parametre, aké by mali tieto bicykle spĺňať. O niekoľko dní sme navštívili túto predajňu a na jednom bicykli visela visačka s našim menom. Predavač ho vybral a detailne všetko opísal, po doťahoval všetky skrutky, vyleštil a povedal: „vyskúšajte si ho, prevezte sa a príďte, ak bude treba niečo znížiť, zvýšiť, dotiahnuť“, urobím to, aby ste sa nemuseli znepokojovať. Pozreli sme sa neveriacky na seba a bicykel vyskúšali obaja. Keď sme čakali jeden druhého v predajni, majiteľ sa nám ochotne venoval a ozrejmoval princíp objednávok, výroby a distribúcie bicyklov. Druhý bicykel a základe požiadavky (váha zákazníka, výška postavy, účel, terén, v akom sa bude prevažne využívať a pod.), nám predviedol opisom z katalógu a ubezpečením jeho objednávky. Pán Schwabik nás uistil, že ešte v ten zadá požiadavku do výroby (vyrába sa v Rakúsku), ale nevie zaručiť, kedy príde... a či to nebude vadiť, ak to bude trvať niekoľko dní? Po zaplatení, si zapísal číslo telefónu, aby nám mohol zavolať.
Aká som bola prekvapená, keď mi zavolal na ďalší deň, že výrobca prijal požiadavku a že o dva až tri týždne sa budem tešiť z nového bicykla.
Nebudem klamať, ak poviem, že sa teším, ale ešte viac ma potešil nevtieravý, vľúdny, pohodový prístup majiteľa a jeho zamestnancov k zákazníkovi.
Za dverami predajne bicyklov u pána Schwabika v Sp. Novej Vsi je naozaj zákazník pán.