
Made in Zadar (kika)

Made in Sit (www.dalmacija.hr)
V porovnaní s osudom, aký zvykne stihnúť trajekty v Indonézii, sa nestalo nič, čo by si zaslúžilo komentár typu "nasledujúce zábery nie sú vhodné pre deti a slabšie povahy." Stačilo však, aby sa trajekt oprel len asi tridsať metrov vpravo od olivy a zrovnal by so zemou jediný jeden dom na severozápadnej strane inkriminovaného ostrova Sit. To už by bola senzácia aspoň na dva a pol dňa. Ak sa adrenalínový budíček nepočíta ako ujma na zdraví, obyvatelia domu, ako aj 41 pasažierov vyviazlo bez škrabanca. Celá posádka v počte 64 (!), vrátane kapitána Jacka Sparrowa, ako ukázalo neskoršie vyšetrovanie, bola triezva, jediným ožranom na palube bol autopilot. Na tento vďačný gombík už doplatili viacerí námorníci, a to si len chvíľu listovali dennú tlač alebo si odbehli zaliať nesku. Kým chlapci z Marka Pola hrali piškvorky, sám vojak v poli - autopilot - v závetrí nacvičoval parking roka. Zapichol na Site tak decentne, že trvalo 26 dní, kým sa loďku podarilo z pobrežia odšróbovať. Majitelia osemnástich áut, ktoré zostali uväznené v jej útrobách, si zatiaľ luskali prstami. Na odťahovú akciu za 1.150.000 dolárov prskali ako choré vrany rôzni pisálkovia, dokonca v novinách sa objavili aj slotoviny typu, či sú Chorváti Maďari, keď nevedia, čo je more, čo je loď, ani čo je navigácia, hlavne že majú viac ako tisíc kilometrov pobrežia. Ja krákorám len nad tým autopilotom.
Ako na autopilota:
Fotky z kategórie "pred"


Fotky z kategórie "po"


(štvorlístok musí byť)
Na mori to nie je sranda. Ide o život. Dokonca aj mne, ktorá nie vždy pochopí veci na prvý šup, za čo mi doma prischla prezývka kika-logika, to došlo pomerne skoro, ak nie hneď. Ale majú nás Pánbožko všelijakých. S rôznym zmyslom pre humor. Ako vtipná kaša mi nedávno prišla jedna dievčina, a nie preto, že cez kilo a pol kolagénu nevládala otvárať ústa, ale že bohorovne žvatlala o tom, ako spravila kapitánske skúšky "za dojem" (a pár drobných frajera, ktorý päťkilovou zlatou reťazou odpútaval pozornosť od chlpatej hrude). Vraj už mala po krk robiť len podradnú prácu okolo lode. Na toto si spomeniem vždy, keď viažem loďku k mólu a je na mne, či ju nechám oškrieť alebo rovno potopiť ku dnu. A tak si tak dumám, či to bol prípad aj menej kolagénových chlapcov z Marka Pola, keď podradnú prácu prenechali na autopilota. Ambicióznym námorníkom posielam srdečný pozdrav z oberačky.
Pozdrav farebný:


Pozdrav čiernobiely:





p.s.
olivový olej je fajný vtedy, keď sa vyrobí z niekoľkých druhov olív
a najlepší v Chorvátsku je ten, kde ste si ho práve kupili