Čo je to Pitch alebo ​ako rýchlo zaujať investora?

Definícií je zopár, no v skratke si po týmto pojmom možno predstaviť krátku reč, ktorou chcete niekoho o niečom presvedčiť. Najčastejšie sa s ňou možete stretnúť v situácii, keď majitelia firmy chcú osloviť investora.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Krajšie povedané, pitch je:

  • príležitosť komunikovať vašu víziu pred niekým, nie je to však príležitosť na zodpovedanie všetkých informácií hneď na mieste,

  • o pritiahnutí pozornosti poslucháčov na vašu myšlienku / víziu

  • šanca vytvoriť dôveru (samozrejme na zákalde reality).

Aký by mal byť ? Mal by:

  • pútavo vizualizovať “váš príbeh”,

  • neprezentovať žiadne tabuľky,

  • zaostrovať na správne informácie.​

Pamätajte si, že pitch má pritiahnuť pozornosť a vyvolať v poslucháčovi zvedavosť vedieť viac. Je to “predstavenie”, potrebuje tréning.
 
Nechoďte príliš do hĺbky a nezaoberajte sa podrobnosťami. Menej je viac. Ak je váš pitch zaujímavý, určite dostanete príležitosť predstaviť viac detailov neskôr.

Pitch má základnú štruktúru, ktorá može vyzerať napríklad takto: 

Úvod

  • Otázka “na začiatok” – vždy majte na pamati, pre koho robíte pitch, resp. čo od neho chcete (investor – peniaze a koľko a na čo, médiá – spolupráca, a iné.)

  • Pomenujte Pitch – napr. “sme reštaurácia v štýle Uber”. Nech je to krátke, zapamätateľné a zrozumiteľné.

  • Momentum – niečo výrazne pozitívne na vašom projekte, napr. kúpili sme pozemok, máme partnerstvo s …, overili sme prototyp na trhu, získali sme tieto ocenenia, …

Trh

  • Definujte trh – hlavne: kto bude potrebovať váš produkt, aký veľký je tento trh, ako uspokojíte túto potrebu práve vy, ako zapadnete na trh.

  • Problém – kto a aké má špecifické problémy, ktoré chcete riešiť.

  • Súčasné riešenia – kto v súčasnosti poskytuje riešenia problému, aké sú pozitíva a nedostatky riešení.

  • Vaše riešenie – radšej ukážte obrázky než slová, zdôraznite skúsenosti.

Biznis model

  • Biznis model – ako bude váš projekt “vyrábať” peniaze, ako budú “vznikať” príjmy. Čo bude za rastom vašich príjmov ?

  • Team – duša projektu. Veľmi dôležité. Použite obrázky. Aké sú relevantné skúsenosti členov teamu, predchádzajúce úspechy? Máte kľúčových parnerov (napr. médiá, investor, poradca, …)

  • Finančné čísla – aké sú vaše projekcie príjmov, výdajov, EBITDA. Žiadne detaily, ale nech sú čísla realistické. Na akých predpokladoch sú postavené ?

Vlasta Kostercova

Vlasta Kostercova

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada podporujem malých podnikateľov pri vytváraní ich biznis plánov a plnení ich podnikateľských snov. Pracovala som vo fondoch rizikového kapitálu, ktoré investovali do slovenskych firiem a start-upov už začiatkom 90-tych rokov. Pomedzi prsty mi prešli stovky biznis plánov. S kolegyňou Zuzkou sme založili 2 portály: www.flexipraca.sk a www.podnikatelskyplan.sk. Spolu sa venujeme tvorbe a financovaniu projektov sociálnej ekonomiky - www.socialniinovatori.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

768 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

300 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,095 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu