Čo je to Pitch alebo ​ako rýchlo zaujať investora?

Definícií je zopár, no v skratke si po týmto pojmom možno predstaviť krátku reč, ktorou chcete niekoho o niečom presvedčiť. Najčastejšie sa s ňou možete stretnúť v situácii, keď majitelia firmy chcú osloviť investora.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Krajšie povedané, pitch je:

  • príležitosť komunikovať vašu víziu pred niekým, nie je to však príležitosť na zodpovedanie všetkých informácií hneď na mieste,

  • o pritiahnutí pozornosti poslucháčov na vašu myšlienku / víziu

  • šanca vytvoriť dôveru (samozrejme na zákalde reality).

Aký by mal byť ? Mal by:

  • pútavo vizualizovať “váš príbeh”,

  • neprezentovať žiadne tabuľky,

  • zaostrovať na správne informácie.​

Pamätajte si, že pitch má pritiahnuť pozornosť a vyvolať v poslucháčovi zvedavosť vedieť viac. Je to “predstavenie”, potrebuje tréning.
 
Nechoďte príliš do hĺbky a nezaoberajte sa podrobnosťami. Menej je viac. Ak je váš pitch zaujímavý, určite dostanete príležitosť predstaviť viac detailov neskôr.

Pitch má základnú štruktúru, ktorá može vyzerať napríklad takto: 

Úvod

  • Otázka “na začiatok” – vždy majte na pamati, pre koho robíte pitch, resp. čo od neho chcete (investor – peniaze a koľko a na čo, médiá – spolupráca, a iné.)

  • Pomenujte Pitch – napr. “sme reštaurácia v štýle Uber”. Nech je to krátke, zapamätateľné a zrozumiteľné.

  • Momentum – niečo výrazne pozitívne na vašom projekte, napr. kúpili sme pozemok, máme partnerstvo s …, overili sme prototyp na trhu, získali sme tieto ocenenia, …

Trh

  • Definujte trh – hlavne: kto bude potrebovať váš produkt, aký veľký je tento trh, ako uspokojíte túto potrebu práve vy, ako zapadnete na trh.

  • Problém – kto a aké má špecifické problémy, ktoré chcete riešiť.

  • Súčasné riešenia – kto v súčasnosti poskytuje riešenia problému, aké sú pozitíva a nedostatky riešení.

  • Vaše riešenie – radšej ukážte obrázky než slová, zdôraznite skúsenosti.

Biznis model

  • Biznis model – ako bude váš projekt “vyrábať” peniaze, ako budú “vznikať” príjmy. Čo bude za rastom vašich príjmov ?

  • Team – duša projektu. Veľmi dôležité. Použite obrázky. Aké sú relevantné skúsenosti členov teamu, predchádzajúce úspechy? Máte kľúčových parnerov (napr. médiá, investor, poradca, …)

  • Finančné čísla – aké sú vaše projekcie príjmov, výdajov, EBITDA. Žiadne detaily, ale nech sú čísla realistické. Na akých predpokladoch sú postavené ?

Vlasta Kostercova

Vlasta Kostercova

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada podporujem malých podnikateľov pri vytváraní ich biznis plánov a plnení ich podnikateľských snov. Pracovala som vo fondoch rizikového kapitálu, ktoré investovali do slovenskych firiem a start-upov už začiatkom 90-tych rokov. Pomedzi prsty mi prešli stovky biznis plánov. S kolegyňou Zuzkou sme založili 2 portály: www.flexipraca.sk a www.podnikatelskyplan.sk. Spolu sa venujeme tvorbe a financovaniu projektov sociálnej ekonomiky - www.socialniinovatori.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

225 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

316 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,074 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu