Kúpila som si členkové čižmičky za 2550 Sk.Po šiestich týždňoch používania/a to som ich nenosila každý deň,pretože som obuv striedala/ jedna topánka praskla vo švíku.Nie veľmi nadšená som obuv odniesla do 30 km vzdialeného mesta,kde bola zakúpená na reklamáciu.Po 30 dňoch,čo je zákonná lehota na vyriešenie reklamácie mi bolo písomne oznámené,že poškodenie vzniklo mojou vinou,lebo som zvolila nesprávnu šírku obuvi.
Zaujímavé:
1./nikdy dovtedy mi žiadna obuv nepraskala,pretože som zvolila nesprávnu šírku/som už dosť stará na to aby,som nosila tlačiacu obuv/
2./praskala iba jedna,druhá bola asi zvolená správne,lebo nejavila známky,žeby v dohľadnej dobe prasknúť chcela.
Pretože som tvrdohlavá a nenechám sa len tak odbiť,požiadala som o pomoc ŠOI/Štátna obchodná inšpekcia/.Bolo mi doporučené,aby som požiadala o pomoc spoločnosť VIPOTEST v Partizánskom,ktorá vypracuje posudok a určí,čím bolo poškodenie zavinené.Predtým však mám o svojom zamýšľanom kroku upovedomiť písomne majiteľa predajne obuvi a vyčísliť mu všetky predpokladané výdavky/vipotest-cca 1500 Sk,poštovné,cestovné/ a pokúsiť o zmier a vyhnúť sa zbytočným nákladom.Uvedomovala som si, že mi práve tieto náklady možno zostanú ako Čierny Peter na ruke ak je pravda na strane predávajúceho.Vedomá si však toho,že som nepochybila,nedala som sa odradiť.
Po mojom upozorňujúcom liste mi predávajúci oznámil,že je ochotný mi vrátiť peniaze/aha ho ako rýchlo sa po použití správnych argumentov dal presvedčiť..!!!/,no ešte predtým by sa rád pokúsil obuv opraviť. Súhlasila som,pretože čižmičky som si kúpila,lebo sa mi páčili a nerada som sa s nimi lúčila.Zašitá topánka však prežila len tri dni, opätovným prešitím oslabená jemná,na uvedený druh obuvi asi nevhodne zvolená koža,znovu povolila a to tak,že už bola neopraviteľná.Dostala som plnú sumu za topánky,cestovné a poštovné som oželela.
Netreba sa báť hájiť si svoj záujem a neprijať hneď prvé,niekomu inému vyhovujúce vysvetlenie.