
Úloha takéto učiteľa matematiky je oveľa jednoduchšia akoúloha toho človeka, ktorý sa snaží rozprávať a učiť o vzťahoch. Je tocelkom jednoduché: vysvetlí látku, ktorú si študenti zapíšu, a na ďalšejhodine si ich preskúša. Ten kto vie, hovorí niečo tým, ktorí nevedia.
Zložitejšie je postavenie učiteľa výtvarnej či hudobnejvýchovy. Čo sa dá vysvetliť sú dejiny umenia a taktiež sa dá naštudovať ajtechnika tvorby. No, keď príde chvíľa pre tvorbu študenta, je to komplikovanejšie.Hodnotí sa fantázia a originalita. Pretože, ak by žiak urobil čoa páči učiteľovi, ak by sa ho snažil napodobniť, tak jeho dielo nebudeniečím viac ako dobrým duplikátom, napodobneninou.
Ale čo ľudia, ktorí učia ako žiť? Vzťah sa nedá vysvetliť,nedá sa vyjadriť slovami. Čo človek neprežil, nepochopí. Stačí si predstaviťako vysvetlíme deťom z detského domova čo je to fungujúca rodina. Môžemeim povedať, že rodičia brávajú deti na výlety, kupujú im oblečenie, hračky,darčeky, starajú sa o nich, dávajú im pocítiť lásku. Ale tieto deti simožno zapamätajú všetky informácie, no nikdy nebudú vedieť, čo je to fungujúcarodina, ak to neprežijú, nezažijú.
Pre takýchto učiteľov zďaleka nestačí titulz univerzity. Na každú prednášku sa totiž pripravujú celý života každá lekcia má byť zhrnutím ich celoživotného hľadania. Úlohou jevypovedať nevypovedateľné a sprostredkovať nesprostredkovateľné.
Preto by sme sa mali usilovať byť učiteľmi, ktorí sa snažiasvojim žiakom umožniť to, čo sami neprežili.
Nemali by sme sa báť im podať pomocnú ruku na ich neľahkejceste, pretože i my sa učíme a možno práve oni sú tými, ktorí námmajú čosi ukázať. Ukázať niečo čo je nám cudzie a im tak blízke.
foto - inernet