Amazon ukázal, ako si predstavuje nakupovanie v budúcnosti

Pandémia koronavírusu urýchlila premenu v segmente maloobchodu a prispela k zmene nákupného správania zákazníkov, ktorí sa presunuli do online priestoru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Experti na retail odhadovali, že najbližšie roky prinesú digitálnu transformáciu a nový prístup k navrhovaniu predajní. Nový nákupný košík Amazon Dash Cart by v prípade prepuknutia druhej vlny pandémie mohol znížiť počet ľudí v radách a zároveň zlepšiť komfort nákupu. Plne digitalizovaný košík dokáže rozpoznať a nablokovať vložený tovar. Navyše, zákazníkovi sa po ukončení nákupu strhne suma položiek priamo z účtu.

Akcie Amazonu po predstavení tejto inovácie výrazne nerástli. Práve naopak. Kým deň pred oznámením stúpli akcie v dôsledku pozitívneho sentimentu na trhu o 3 percentá a obchodovali sa najvyššej úrovni v priebehu 7 dní, v deň predstavenia technologickej novinky zaznamenali v dôsledku prevládajúceho negatívneho sentimentu na trhu prepad. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už 23. júla však Amazon oznámi hospodárske výsledky za 2. kvartál 2020 a očakávania sú pozitívne. Predpoklady počítajú s tým, že Amazon ohlási zisk nakoľko Amazon zaznamenal rast reklamy, predplatného aj eCom, ktoré rástlo na úrovni 29-percent (v rovnakom období v roku 2019 si pripísalo 17 percent).

Prepad akcií Amazonu v posledných dňoch môžeme považovať za miernu korekciu. Z ročného pohľadu sa totiž stále nachádzajú na jednej z najvyšších hodnôt a za spomínané obdobie si pripísali celkovo 52 percent. Počas piatkového obchodného dňa sa pohybovali okolo hodnoty 3000 USD za akciu. Z dôvodu zvýšeného záujmu zákazníkov o služby spoločnosti v dôsledku pandémie a postupný prechod na e-commerce majú potenciál k ďalšiemu rastu aj v najbližšom období. 

SkryťVypnúť reklamu

Amazon ešte v roku 2018 predstavil koncept Amazon Go. Obchod bol vybavený kamerami a senzormi a platby mal rovnako, ako nový Dash Cart, strhnúť priamo z účtu zákazníka. Pri uvedení sa však objavilo viacero problémov vrátane rozpoznávania osôb bez možnosti identifikácie tváre, ktorá fungovala len na základe telesného typu a presúvanie tovaru malými deťmi na nesprávne miesta. 

Amazon nie je jediný hráč na trhu, ktorý vytvára inovatívne maloobchodné technológie. Podobné projekty ako je Dash Cart už spustili viaceré startupy, väčšina z nich ale funguje na princípe nutnosti skenovania tovaru a následného vloženia do košíka. 

Olívia Lacenová

Olívia Lacenová

Bloger 
  • Počet článkov:  172
  •  | 
  • Páči sa:  55x

Vo svete finančných trhov som začínala na oddelení sales. Fascinoval ma najmä svet akcií a komodít, ktorým som sa chcela venovať podrobnejšie. Rok a pol som strávila aj písaním odborných článkov na túto tématiku v redakcii Hospodárskych novín. Následne som sa začala zaoberať analytickou činnosťou a pracovala som pre spoločnosti xPartners a TopForex so zameraním na trh s komoditami a vývoj drahých kovov. Dnes sa na pozícii hlavnej analytičky Wonderinterest Trading naďalej venujem vývoju na finančných trhoch. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

90 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu