reklama

Internetový predajca Mall uvažuje o vstupe na burzu

Posilnenie nákupov cez online nielen pomáha e-shopom zväčšovať biznis, ale je zároveň príležitosťou pre rozvoj. Majitelia silnej značky Mall Group pravdepodobne využijú tento moment pre odpredaj časti podielov a získanie financií.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Podľa zdrojov serveru Mergermarket uvažuje spoločnosť Mall Group, ktorá je vlastníkom internetového obchodu Mall.cz a slovenského ekvivalentu Mall.sk o primárnom úpise svojich akcií na trhu. IPO by znamenalo pre firmu, ktorá sa nachádza v červených číslach získanie ďalšieho kapitálu na svoje podnikanie.

O odpredaní časti svojich podielov vo firme majú údajne uvažovať investičné skupiny Rockaway Capital, PPF a EC Investments. IPO by podľa predbežných odhadov mohlo oceniť spoločnosť na 1,5 až 2 miliardy EUR. Organizáciu pravdepodobne zastreší americká investičná banka JP Morgan.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre predaj časti akcií pripadajú do úvahy viaceré významné európske burzy. Počas minulého roka sa v súvislosti s touto udalosťou hovorilo o Varšave. Momentálne je však v centre pozornosti objavil vďaka prudkému rastu objemov obchodov najmä Amsterdam. Do úvahy prichádza aj pražská burza, keďže Mall Group pôsobí v Českej republike, ale aj na Slovensku, Poľsku, Maďarsku, Chorvátsku a v Slovinsku.

Je však nutné dodať, že momentálne je celý proces v začiatočnej fáze a akcionári sa môžu nakoniec rozhodnúť pre iný spôsob ako odpredať časť akcií a znížiť tak svoj podiel vo firme. Podľa zverejnených výročných výsledkov skupiny PPF, ktorá je spoluvlastníkom Mall Group v júni 2020 sa strata za predchádzajúci rok vyšplhala na úroveň okolo 66 miliónov EUR, čo predstavuje o 2 milióny menej ako v roku 2018. Tento stav však spoločnosť pripisuje investíciám, ktoré by mali priniesť efekt v najbližších rokoch a spoločnosť by sa konečne prehupla do čiernych čísel. Tržby spoločnosti totiž neustále rastú. Za rok 2019 dosiahol obrat 708 miliónov EUR čo predstavovalo medziročný rast na úrovni 7 percent. Na oficiálnej stránke spoločnosti sa uvádza, že v roku 2020 dosiali tržby 960+ miliónov eur, vydaných bolo 11 miliónov objednávok a k dispozícii je 1100 výdajných miest.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PPF Petra Kellnera vlastní 40 percent Mall Group, pričom ďalších 40 percent spadá pod Daniela Křetínského a Patrika Tkáča prostredníctvom EC Investments. Posledných 20 percent má Jakub Havrlant, ktorý stojí na čele investinčnej skupiny Rockaway a zároveň je predsedom predstavenstva Mall Group.

Skupina Mall Group pôsobí najmä v oblasti e-commerce a združuje e-shopy, ktoré sa zaoberajú predajom celého portfólia rôznych produktov od elektroniky až po potraviny. Okrem známej značky Mall.cz a Mall.sk do skupiny patria napríklad CZC.cz, Bigbrands.cz, Rozbaleno.cz a Košík.cz. Menej známym faktom je, že okrem toho prevádzkuje aj finančné služby prostredníctvom svojej služby Mall Pay, ktorá poskytuje možnosť odloženej platby za online nákupy a internetovú televíziu Mall TV, ktorá zároveň slúži k propagácii e-shopov.

Olívia Lacenová

Olívia Lacenová

Bloger 
  • Počet článkov:  161
  •  | 
  • Páči sa:  50x

Vo svete finančných trhov som začínala na oddelení sales. Fascinoval ma najmä svet akcií a komodít, ktorým som sa chcela venovať podrobnejšie. Rok a pol som strávila aj písaním odborných článkov na túto tématiku v redakcii Hospodárskych novín. Následne som sa začala zaoberať analytickou činnosťou a pracovala som pre spoločnosti xPartners a TopForex so zameraním na trh s komoditami a vývoj drahých kovov. Dnes sa na pozícii hlavnej analytičky Wonderinterest Trading naďalej venujem vývoju na finančných trhoch. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu