
Prvou nepríjemnosťou môže byť tzv.„overbooking“. Niekedy sa v najvyššej sezóne (zväčša od 15. júla do 20.augusta) môže stať, že manažment hotela príjme viacej rezervácií ako môžev skutočnosti vybaviť. V praxi to znamená, že hotel odmietnecestovnej kancelárii potvrdiť ubytovanie jej klientov a musí ich presunúťdo iného hotela tej istej alebo vyššej kategórie. Všetky cestovné kancelárie sav zmluvách o obstaraní zájazdu „kryjú“ voči overbookingu, takžejediné čo dovolenkárom v takom okamihu ostane, je obzrieť si „nový hotel“.
Ďalšiu poriadnu dávku trpezlivosti budetemožno potrebovať v prípade, že dorazíte v akúkoľvek rannú hodinu. Pripravtesa na pravdepodobné nekonečné dlhé čakanie, kým vás ubytujú. Všetko záleží odmnohých faktorov, ale v skutočnosti zostáva len čakať. Medzinárodné zmluvytotiž hovoria, že klienti musia byť ubytovaní najneskôr do 14:00.V posledný deň síce dovolenkári musia opustiť izby do 12:00 (niekde už odesiatej), ale otázkou ostáva, koľko má hotel danom čase voľných izieb, resp.ako rýchlo dokážu upratovačky upratovať. V minulosti sa neraz stalo, žeklienti dorazili do hotelov o piatej-šiestej ráno, ale nakoľko boli všetkyizby plne obsadené, ubytovania sa dočkali až okolo obeda.
Ak dokážete prekonať počiatočné problémy,prajem vám, aby šlo všetko podľa „plánu“. Avšak ešte pri kúpe zájazdu jepotrebné sa zabezpečiť proti prípadným trhlinám danom „pláne“. Jednýmz najčastejších omylov býva domnienka, že centrálna klimatizácia jerovnako účinná ako izbová. Môže byť, ale na 99% je centrálna omnoho slabšiaa často ju zapínajú len v určených hodinách, čo vám nemusí právevyhovovať ak ste napr. citlivý na teplotné výkyvy.
Ďalším omylom je presvedčenie, že hotelysú stopercentne zabezpečené proti krádežiam. Prax ukazuje, že z času načas (stále častejšie) sa klienti radi medzi sebou okrádajú, a pretoobzvlášť doporučujem využiť hotelové trezory, ktoré sú zadarmo alebo zapríplatok cca 2eurá/deň.
Na záver už len konštatovanie, že všetkyseriózne cestovné kancelárie by mali svojich klientov upozorniť, že na 99% nieje v ich silách, aby garantovali presnú polohu izieb. Ak vám teda niektosľúbi izbu s výhľadom na more, buďte opatrný vo svojich očakávaniach.Jeden z najčastejších trikov hotelov býva, že za výhľad na more sapovažuje aj to, ak more vidíte len ak sa vykloníte z balkóna. Nech vám užv cestovke povedia čokoľvek, overte si či je to zahrnuté v zmluve,pretože čo nie je na papieri v zmluve, ako by nikdy ani neexistovalo.Presne ako v každodennom živote.