Pár tipov od delegáta ako si nepokaziť dovolenku II. (ubytovanie)

Ak ste už prežili cestu do „vysnívanej krajiny“ a dostali sa až pred brány hotela, prajem Vám príjemný pobyt a krásnu dovolenku. Ale nie vždy ide všetko ako po masle a pred hotelom nemusí vskutku znamenať v izbe v hoteli. Niektorým problémom sa jednoducho nedá predísť, ale dá sa na ne ako tak pripraviť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
aj takto to moze vyzerat
aj takto to moze vyzerat (zdroj: lamos)

 Prvou nepríjemnosťou môže byť tzv.„overbooking“. Niekedy sa v najvyššej sezóne (zväčša od 15. júla do 20.augusta) môže stať, že manažment hotela príjme viacej rezervácií ako môžev skutočnosti vybaviť. V praxi to znamená, že hotel odmietnecestovnej kancelárii potvrdiť ubytovanie jej klientov a musí ich presunúťdo iného hotela tej istej alebo vyššej kategórie. Všetky cestovné kancelárie sav zmluvách o obstaraní zájazdu „kryjú“ voči overbookingu, takžejediné čo dovolenkárom v takom okamihu ostane, je obzrieť si „nový hotel“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ďalšiu poriadnu dávku trpezlivosti budetemožno potrebovať v prípade, že dorazíte v akúkoľvek rannú hodinu. Pripravtesa na pravdepodobné nekonečné dlhé čakanie, kým vás ubytujú. Všetko záleží odmnohých faktorov, ale v skutočnosti zostáva len čakať. Medzinárodné zmluvytotiž hovoria, že klienti musia byť ubytovaní najneskôr do 14:00.V posledný deň síce dovolenkári musia opustiť izby do 12:00 (niekde už odesiatej), ale otázkou ostáva, koľko má hotel danom čase voľných izieb, resp.ako rýchlo dokážu upratovačky upratovať. V minulosti sa neraz stalo, žeklienti dorazili do hotelov o piatej-šiestej ráno, ale nakoľko boli všetkyizby plne obsadené, ubytovania sa dočkali až okolo obeda.

SkryťVypnúť reklamu

 Ak dokážete prekonať počiatočné problémy,prajem vám, aby šlo všetko podľa „plánu“. Avšak ešte pri kúpe zájazdu jepotrebné sa zabezpečiť proti prípadným trhlinám danom „pláne“. Jednýmz najčastejších omylov býva domnienka, že centrálna klimatizácia jerovnako účinná ako izbová. Môže byť, ale na 99% je centrálna omnoho slabšiaa často ju zapínajú len v určených hodinách, čo vám nemusí právevyhovovať ak ste napr. citlivý na teplotné výkyvy.

 Ďalším omylom je presvedčenie, že hotelysú stopercentne zabezpečené proti krádežiam. Prax ukazuje, že z času načas (stále častejšie) sa klienti radi medzi sebou okrádajú, a pretoobzvlášť doporučujem využiť hotelové trezory, ktoré sú zadarmo alebo zapríplatok cca 2eurá/deň.

SkryťVypnúť reklamu

 Na záver už len konštatovanie, že všetkyseriózne cestovné kancelárie by mali svojich klientov upozorniť, že na 99% nieje v ich silách, aby garantovali presnú polohu izieb. Ak vám teda niektosľúbi izbu s výhľadom na more, buďte opatrný vo svojich očakávaniach.Jeden z najčastejších trikov hotelov býva, že za výhľad na more sapovažuje aj to, ak more vidíte len ak sa vykloníte z balkóna. Nech vám užv cestovke povedia čokoľvek, overte si či je to zahrnuté v zmluve,pretože čo nie je na papieri v zmluve, ako by nikdy ani neexistovalo.Presne ako v každodennom živote.

Pravoľub Lamoš

Pravoľub Lamoš

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ten ktorý patrí len Andrejke, ten ktorý chce slúžiť iným a ten ktorý sa denno-denne učí milovať. Zoznam autorových rubrík:  CestovatnieSpoločenskéŠkolstvoZábavnéZamilované

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

276 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

300 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu