V práci som sa dozvedela, že sa kolegynky prihlásili (vraj ešte minulý rok) na školenie Červeného kríža.
V poriadku, človeku sa to zíde, ale...
Školenieje financované podnikom! Rada by som vedela, čo môže podniku priniesťzamestnanec, ktorý prešiel takýmto školením. Okrem toho, že sa môže týmpochváliť pred svojimi známymi.
Je nás v práci 80 a 9 osôb trávina školení 2 dni. To predstavuje viac ako 10% zamestnancovneefektívnych pre podnik na 2 dni. Šťastie, že si to môže vedeniedovoliť! Hlavne, že sa tento rok sťažujú na nízky obrat. Pravdepodobne na budúci rok nebudeme po otváraní obálok s oznámenímúčasti na zisku žasnúť...
Červený kríž sa snaží zaviesť prevenciu v podnikoch. Ak niekomu príde zle, možno niekomu zachránite život, kým príde lekár.
No,na Champs-Elysées lekár určite nebude meškať. Navyše načo v rámciškolenia plateného podnikom, ktoré by malo niečo dať "aj" jemu, vyučujúako dať umelé dýchanie novorodencovi, masáž srdca dojčaťu alebo ako sabrániť na ulici, ak vás niekto "chytí zozadu za šatku".
Určite, v živote sa to človeku zíde, ale v práci vám to je nanič. Nič v zlom!
Vtomto kontexte som si spomenula na naše hodiny telocviku na základnejškole, na ktorých nám vysvetlili ako dať umelé dýchanie, masáž srdca apod. Francúzi na to potrebujú školenia...
Aspoň v niečom sme mySlováci popredu. Myslím, že v oblasti prevencie alebo zdravia mámeakosi viac znalostí. Žeby to bolo aj situáciou zdravotníctva naSlovensku?